• FransiAliyah06

Hur har ditt ansikte ändrats med graviditeten?

Hej,

Nu har jag kollat runt över allt men kan inte hitta nå'n blogg eller forum som pratar om ansikts förändringar, före, under och efter graviditeten. Är det nå'n som har nå't om det? Ändras man olika om man ska ha flicka eller pojke? Ser man bara olik ut när man är gravid eller fiins det förändringar som stannar efter barnet är fött?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Hur har ditt ansikte ändrats med graviditeten?
  • Neko

Folk säger att jag ser lite rundare ut i ansiktet men det tycker inte jag stämmer. Fast det hade ju varit bra, för jag hade så avlångt ansikte tidigare :P

Annars så har jag förfrusit mej på ena kinden så den är lite röd hela tiden, har lyckats med att inte göra det före jag blev gravid och under graviditeten har det inte ens varit särskilt kallt, så man kanske blir extra känslig för sådant.

Tror att jag kanske fått lite fräknar/födelsemärken som jag inte hade tidigare också, men minns inte riktigt. Bara jättesmå och få i sådana fall.

Fick en del finnar under andra trimestern men de har försvunnit nu (är i 8e mån).

Vet inte vilket kön jag väntar men det känns som en pojke. :)

• saragbg

här är en som fått jätte kass hy, massa finnar. =((( hoppas att dom försvinner längre in i graviditeten.

• Maddissen85

Haha.. Efter förlossningen svullnade min näsa upp.. Det ser ganska kul ut när man kollar på bilder sen dess å ser en super stor kran

• FransiAliyah06

Kan inte updatera mitt inlägg . I af.

Jag är mulatt och har märkt att jag har fått jätte synliga fräknar och ljusary hy. Men oxå att folk har börjat säg att jag ser vuxen ut. ( Är 31 så det är väl på tiden) Innan graviditeten sa folk alltid att jag såg yngre ut typ 22-25 år.

Tycker själv att det är nå't som har ändrats näsan verkar lite större och det är nå't med ansikts formen eller nå't kan inte sätta fingret på det.

Får se hur det blir efter ....om man fort ser annorlunda ut

• Malinmamman

Min sambo tyckte att min hy blev väldigt fin i mitten av min graviditet. Min syster fick en flicka och hennes ansiktsform förändrades, hon blev mycket bredare i ansiktet, licksom i benet inget fett. Mitt ansikte har samma form som innan och jag väntar oxå en flicka enligt ul.

• Karpet

Mitt ansikte har blivit smalare enligt min mamma. Fast det kan också ha att göra med att jag gick ner en del i början av graviditeten och har inte lagt på mig det tillbaka än.

Mitt ansikte har nog också mognat lite, tycker jag själv.

• mammaE

Ansiktet är rundare men det är väl för att jag ökat i vikt samt samlat endel vätska. Har även fått en pigments-mustach en mörk rand precis över överläppen, jättefult!! Inte lika tydlig som förra gången men den är på god väg.

• johandra

Jag fick fräknar när jag var gravid...Dom börjar dock försvinna nu..(för att återkomma så fort man börjar sola)...

• Alfonz

MammaE: Jag har också fått pigments-mustach! Ser ut som en spanjor (ni förstår vad jag menar). Har du något bra tips på hur man kan sminka över den? Jag har försökt med concealer och foundation, men den lyser igenom ändå .

/Kramiz A (26+5)

• FransiAliyah06

kanske om du använder mörkare puder än vanligen och inte lägger på 'mustachen' - en som matchar mustach färgen fast nu vet ju inte jag hur mörk den e det kanske blir jätte konstigt?

• LillAnki

Jag har fått mörka partier lite varstans i ansiktet + massa fräknar! Hua.. Fick iofs det sist jag var gravid oxå.

• Nettis30

Jag har fått jättetorr hud, enstaka finnar o blivit lite mullig i ansiktet.

• mammaE

Alfonz: Risken är att det ser ändå värre ut med smink över Sist gick den bort sakta men säkert på ca 6 mån efter förlossningen. Kände knappt igen sig utan

• Lilla Linda

RUND har jag blivit igen. haha kinderna o lite vid hakan känns/ser större rundare ut=)

• Biancaneve

Har superfula skitmörka påsar under ögonen (sminkar över dem ordentligt med ett par kilo concealer varje dag)... Ser trött ut hela tiden. Extra fult med tanke på att jag har så ljus hy...

Svar på tråden Hur har ditt ansikte ändrats med graviditeten?