Vilken färg på kakel passar till murstock?
Behöver hjälp med vilken färg på kaklet som skulle passa i ett kök med vita luckor och synlig murstock (i rött tegel). Bänkskivorna kommer att vara i ek och golvet i mörkgrått/svart.
Kom med tips!
Behöver hjälp med vilken färg på kaklet som skulle passa i ett kök med vita luckor och synlig murstock (i rött tegel). Bänkskivorna kommer att vara i ek och golvet i mörkgrått/svart.
Kom med tips!
Jag skulle nog välja vita kakelplattor, eventuellt bryta av med någon enstaka platta här och var i blyertsgrå/mörkgrå/svart.
I ett snyggt mönster förstås.
Ni bör välja en färg på kaklet som passar antingen till bordet eller luckorna. Jag hade föredragit vitt som luckorna och sean kombinera det med några i ekbordets färg.
Det är redan fyra färger inblandade. att då blanda in ytterligare en kan det bli plottrigt och rörigt!
Har hört att man helst ska hålla sig 3 huvudfärger i ett rum!
Är bänkskivorna i ek tror jag (personligen alltså ) att det kan bli för mycket med "ekfärgade" kakelplattor, jag hade nog valt någon avbrytande som matchade golvfärgen.
caffe latte---> Skulle vara kul att se ett foto på köket när det är klart!
Tack för era förslag! Köket beräknas vara färdig i juli/augusti så då kan jag lägga upp en bild.
Förresten, vad tror ni om att skippa kaklet och istället sätta tegel (samma färg som murstocken)?