• Josse

Perkulator, pulvermängd och sort??

Har en Perkulator av märket OBH Nordica, max 12dl, Nu är kruxet så att jag får för varje gång jag kokar kaffet olika smak känns det som (dricker inte så ofta), jag använder Classics Elbryggpulver (grönpåse) och jag brukar ca hälften strukna mått mot antalet dl vatten tex 12 dl vatten= 6 strukna mått pulver.

Pulvret köper jag nytt 1/mån även om det gamla inte tagit slut.

Hur gör ni? Vad har ni för pulver och hur mycket?

Tacksam för svar.
    //Josse

• Svar på tråden Perkulator, pulvermängd och sort??
  • giz

kokkaffe och 1 mått per kopp
    muuuuuums

I´m a bitch, so what......=)
  • giz

oj vad lite kaffe du må dricka i pkt kaffe här räcker max 2 dagar å då är det nästan bara ajg som dricker........ ett tips är att förvara kaffet i en tätslutande burk och ha det i kylen

• giz

hmm ska nog va 12 koppar........ 1,5 liter mängd

• Trikarn

Jag kör 1mått = 1dl använder milea milda kaffe....=)

• Blackie

Jag tar ett mått kaffe till en kopp kaffe i min perkulator plus ett extra mått "till kannan". Gillar ganska starkt kaffe eftersom jag har mjölk i. Tycker att gevalias bistro är det godaste! Förvara bönorna i tillsluten originalförpackningen i kylskåpet.

• nelina

Vi använder Gevalias Bistro. Om vi brygger 6 koppar kaffe tar vi 5 kaffemått, alltså ett mått mindre.

• musli

ett mått kaffepulver till en kopp kaffe... vi använder bara Zoegas Presso, uuunderbart gott!

//heavy metal-mamma...
  • frulan

Vi kör Gevalias Bistro, ett kaffemått per kopp.

Måste prova på Zoegas Presso... är lite trött på Bistro...

• Trogga

Hemma hos min mamma tar vi ett mått/dl, olika kaffesorter. Ofta malet hemma.

• emmzan

Vi har oxå OBH Nordicas perkulator, kör med Gevalias kokkaffe..mumma!

Svar på tråden Perkulator, pulvermängd och sort??