Barnlös=invaliditet?
Jag undrar om man kan få ersättning från sjukförsäkringen när man har fått dokumenterat att man är steril. Man kan ju få ersättning för en skadad tumme och varför inte ersättning för en skadad pung?
Jag undrar om man kan få ersättning från sjukförsäkringen när man har fått dokumenterat att man är steril. Man kan ju få ersättning för en skadad tumme och varför inte ersättning för en skadad pung?
Det kan ju isåfall bero på HUR steriliteten har kommit till.
Om det har hänt ex vid en fallolycka så mannen har landat & 2krossat" pungen så det hela har lett till sterilitet..
Men annars så tror jag inte att man kan få ut på nån försäkring..
Men det skadar ju aldrig att kolla upp det hela..
Man kan ju få ersättning om man har astma, och det är ju ingen sjukdom som man kan få genom t.ex. ett fall. Så då borde man ju kunna få det för sterilitet....om dom inte resonerar som så att "vardagen" inte förändrar pga sterilitet, vilket den gör pga astma med inhalationer och så. Klurigt, ring ditt försäkringsbolag vetja!
Vet att den här tråden är länge sen men svaret är JA! Är du bevisat steril kan du få ut pengar så anmäl! Järnet! Ivf kostar så det kan hjälpa en ta bit på vägen. :)