Hjorthagen
Hej
Håller på och letar efter nytt boende & har blivit intresserad av Hjorthagen.
Någon som bor där?
Fördelar, nackdelar?
Hej
Håller på och letar efter nytt boende & har blivit intresserad av Hjorthagen.
Någon som bor där?
Fördelar, nackdelar?
Min svåger bor där och det är rätt fint. Men jag vt inte så mycket mer...
Min sambo bodde där när vi träffades och stortrivdes! Nära till natur och till city. En stor kraftledning går genom en del av hjortis, kanske inte så kul. Jag gillar också området men nu bor vi på gärdet, älskar det!
Hjorthagen är lite lustigt - som en sömnig förort i stan, liksom. Mycket pensionärer och väldigt lite action, men grönt och fint. Tunnelbanan till stan, eller 55:an. Några matbutiker och Myrornas jättestora uppsamling och butik (låg där förr, i alla fall). Inget ställe jag drömmer om att bo på, men helt okej.
Jag hade en pojkvän som bodde i Hjortis. Det är ett trevligt område, lugnt och trivsamt. Kommunikationerna till stan och till Lidingö är ju också jättebra. Man kan prommenera in till stan t o m men det tar ju en stund.
Jag skulle gärna bo där.
Tack för alla svar!
sweetpea: Du beskrev just Gärdet (där jag bor nu) helt perfekt
Vet inte vad som har hänt med mig riktigt. Har alltid haft som plan att jag ska bo på Söder (långt innan det blev hippt).
Fast nu har jag insett att efter 10 år på Gärdet så har jag rotat mig i stadsdelen.
Har varit i Hjorthagen & tittat på lägenheter & det är fint.
Tycker att det kan va rätt skönt att inte bo mitt i stadskärnan.
Samtidigt är jag rädd att jag kommer ångra mig.
Kanske börjar titta på Söder igen...
Tyckte att Gärdet var urtrist förut men nu känns det perfekt. Innanför tullarna men ändå inte mitt i smeten.
Ååh det är så jobbigt att ta ett beslut. Är mitt uppe i en budgivning på en lägenhet där & kan inte bestämma mig.
Ingen här som bor i Hjorthagen?