En bra graviditets bok
Vilket är erat bästa tips på bok?
Vilket är erat bästa tips på bok?
jag vill tipsa om Mammapraktika av Leni Söderberg
tar upp graviditeten vecka för vecka men också allt annat som är väsentligt och intressant att veta om graviditeten från A-Ö
finns ett kapitel för den blivande pappan med
mammapraktikan tycker jag med.
GRAVID av Anne Deans är vår bibel under graviditeten!
Har fått tips om Mammapraktikan och Mitt första år som mamma/pappa. Beställde från adlibris och ska hämta dem på posten idag
på smällen är en bra och rolig bok.. många skratt och lite gråt och mycket fakta...
"På smällen! Från A till Bebis" av Ann Söderlund och Hannah Rosander.
Kul och lättläst! Fakta blandat med deras egna/deras kompisars erfarenheter.
"Uppdrag Pappa" är oxå bra! Min man brukar läsa för mig ur den!
Många intressanta berättelser om hur det är att bli/vara pappa. Kan vara kul även om man själv aldrig kan bli det!
Spännande berättelser om en del förlossningar oxå!
Håller med ovanstående talare! "På smällen" är en suverän bok!
Gravid av Anne Deans tycker jag är riktigt bra..
sämst tycker jag dock På smällen från a till bebis var.. en riktigt besvikelse.. Många historier va juh iofs riktigt roliga, men faktan var rent åt helvete kändes de som..
Oj! Tänk vad olika man kan tycka!
Vilka fakta var det du tyckte var "rent åt helvete"? *nyfiken*
Allt angående vikt och längd t ex stämmer ju helt med uppgifter man hittar i andra böcker + nätet...
På smällen! Från A till Bebis" av Ann Söderlund och Hannah Rosander tycker jag lätt är den bästa boken (för min del iaf). Tycker den är lätt läst, rolig och jag känner igen mig...
till mannen... Värsta pappan av Ronny Olovsson.. Tokbra.. ett bra komplement till På smällen som jag läste.. Han kan nu ligga och småmysa och skratta till Ronny.. som jag gjorde med Ann och Hanna..
Jag tycker att På smällens fakta del stämmer med det jag läst i t.ex Gravid av Anne Deans och Ett barn blir till av Lennart Nilsson och Mammapraktika mfl böcker..
Och så är På smällen lite ärlig när den säger att det inte är så attans kul att vara gravid hela tiden.. Ibland är det inte så kul... Bra att alla kan känna igen sig...
hobnob: tycker att de rätt övergripande har skrivit fakta utifrån sina egna erfarenheter, sen stämmer endel, men mycket som står är oxå jättekonstigt.. läste nånstans där att om man hade sammandragningar innan v.28 skulle man åka till sjukhuset direkt, för då va nåt fel.. men de e nog mest småsaker.. dessutom tyckte jag att de va lite dåligt att ha ett helt kapitel om missfall, då ingen vill läsa om sånt, speciellt inte sena missfall, när man e gravid.. fast jag e nog lite känslig oxå.. skyller på hormonerna..
"På smällen" tycker jag är den jag läst mest ur.
mammapraktika är suverän!
Gravid av Anne Deans och Mammapraktikan tycker jag är bäst av dom böcker jag har läst. Sen när det gäller förlossningar så är Att föda superbra!