hur få ut snor...
...ur en 3_månaders lilla näsa? Hon trumpetar som en elefant och kan inte sova och knappt äta eftersom näsan är full....tips?
...ur en 3_månaders lilla näsa? Hon trumpetar som en elefant och kan inte sova och knappt äta eftersom näsan är full....tips?
En nässug är inte så dum. Finns ju två varianter, en "budget" och en "lyx" (näsfrida, eller vad den heter). Jag har "budget"-varianten och den funkar kanon.
Köp nässugen "Frida" . Häll i lite koksalt i näsan..sug sen ut snoret efter en liten stund. Fungerar kanon!
Ha en bra dag=)
ok var köper man dessa? ska genast ge mig ut på shopping!
Jag brukar droppa ngn droppe koksaltlösning i sonens näsa, det löser upp rätt bra och det brukar fara ur näsan den ena eller andra vägen
Dock är det inte särskilt populärt
Sedan finns det ju sådana däringa nässugar/näsfrida (antar köps på barnbutikerna) som man suger ut snoret ur näsan på de små liven, men det har jag aldrig testat själv. Fick inte tag i någon när jag behövde den och sedan kändes det inte som om det var nödvändigt med en när en annan metod funkade.
Lycka till!
Jag kör oxå på att droppa i koksaltlösnng (Renässans från apoteket är bra) det löser upp snoret på en gång!
Jag har läst någonstans att apoteket slutade med näsfridor för att det inte var så bra för barnen...Men babyland och andra butiker säljer dem ju så det borde ju inte vara någon fara.
Kan man koka egen koksaltlösning, nån som har recept. Min lilltjej är toksnorig idag.
vi körde på kosalt lösning...
gör rent näsan med en näs sug (det går utmärkt med en öron sug på så små barn oxå)
sen i med en droppe i varje borre och vicka bebis huvd från sda till sida några gånger så det liksom blir rent!!
En nässug köper du på babybutiken.
Lycka Till och jag hoppas att det ordnar till sig
"Näsfrida" är kanonbra. Finns hos Barnens Hus, Babyland, och Babyproffsen, (säkert på fler ställen också).
Koksaltlösning (renässans) eller bröstmjölk brukar kunna fungera också, om man inte har något annat
Lycka till !!
Näsfrida har Apoteket slutat sälja eftersom man kan skada de känsliga slemhinnorna. Så det skulle jag inte använda på en så liten.
Om du ammar så amma ofta och häll koksaltsdroppar i näsan.