Är det Clarityn som gäller?
Min pojkvän mår dåligt nu pga pollen. Är det Clarityn man ska ta eller något annat?
Min pojkvän mår dåligt nu pga pollen. Är det Clarityn man ska ta eller något annat?
FÖr mig fungerar Kestine bäst, så det går nog inte att säga generellt. Kanske han får testa lite olika och se vilken som hjälper bäst?
finns mycke olika mediciner...clarityn är ju egentligen mot hösnuva men hjälper vissa med pollen allergi..min sambo har pollen allergi och clarityn hjälper inte på honom...finns något nässpray som ska hjälpa...receptfritt på apoteket.
Jag var nyss och köpte Acura (Cetirizin) och ska se om det hjälper. *hoppas*
Jacqueline, hönsuva och pollen är väll samma sak?
Själv äter jag clarityn, hjälper inte nämnvärt så jag ska få aerius på recept istället, det funkar mycket bättre. måste bara orka ringa
Jacqueline: Vet du vad nässprayet heter? Är det vanliga Renässans?
Glas: Är Kestine receptfritt?
Jo, Kestine är receptfritt.
Clarityn är det absolut dyraste preparatet. Det finns flera med exakt samma aktiva ingrediens. Fråga på apoteket!
kommer inte ihåg va de heter...dom gör reklam för det på TV nu iallafall...
Clarityn hjälper inte för mig heller. Har tidigare provat Rinexin men den blev jag alldeles för trött av. Inför denna säsongen har jag fått en tablett som heter Aerus utskriven av läkare plus en nässpray som heter Nasonex, idag ska jag ut o hämta ögondropparna också. Har han mycket besvär är det ju bäst att kontakta en läkare som kan skriva ut bättre läkemedel än dom som är receptfria.