• majo27

Endokrinolog - (hjälp!)

Hej!

Finns det någon som kan rekommendera en bra endokrinolog (privat vård) i stockholm?

• Svar på tråden Endokrinolog - (hjälp!)
  • Maxie

Ja jag har en jättebra endokrinolog, han heter Erik Svedberg och finns på Sophiahemmet.

• majo27

Tack Maxie!

Kan man besöka honom utan att ha remiss från t.ex. gynekolog? har du hans tel. nr.?

• Maxie

Jag vet inte om man kan komma till honom utan remiss, jag tror att man behöver en remiss från gynekolog eller husläkare men jag ska inte svära på det. Ring och fråga. Hans telnr är 4062000 (vx). Jag kom till honom efter remiss från fertilitetsmottagningen på Sophiahemmet pga tokiga värden på sköldkörteln. Får man fråga vad det är som gör att du behöver en endokrinolog?

• majo27

Jag vill bara hitta orsaken till min PCOS. Min ginekolog (på Jakobsbergs gyn. mottagningen) sa att jag behöver inte prata med en endokrinolog, och hon gav mig pergotime. Jag har ätit pergo två gånger men jag fick ingen ägglossning.

Jag vet inte vad som är fel. Jag vet inte om jag har problem med insulin, eller testosteron... etc. Så jag vill prata med en endorkinolog för jag är jättebesviken på min ginekolog.

jag kan inte förklara bättre; min svenska är jättedåligt :(

• majo27

sorry, i know i made many spelling/grammar mistakes in my previous message. it's frustrating not being able to express myself properly :(

• Maxie

Har du tagit blodprov som visat på nåt speciellt? Du kan söka husläkare också vet du.
    Jag har också pcos men det hade jag redan innan jag fick problem med sköldkörteln. Kanske behöver du byta gynekolog? Och se till att de testar allt. Jag kan varmt rekommendera Sophiahemmets fertilitetsmottagning för en bättre utredning.

• majo27

Jag har tagit några blodprov: fsh, LH, prolaktin, östradiol, tsh, t3, t4 och progesteron, och min ginekolog säger att hon inte kan remittera mig till en endokrinolog eftersom resultaten är normala.
    Men jag tror att det finns andra blodprov jag borde ta innan man kan säga att "det finns ingen orsak" (som jag sa: testosteron, glukos, insulin, etc)
    Eftersom jag har ingen remiss då tänkte jag besöka en privat endokrinolog. Annars måste jag byta ginekolog.

tack för hjälpen :)

• majo27

den sista frågan:
    är Sophiahemmets fertilitetsmottagning privat? måste man betala för allt? jag kan inte betala för mycket :|

Svar på tråden Endokrinolog - (hjälp!)