• Jacqueline

Jag är så sugen på mjölk.

kan de bero på något speciellt eller e jag bara konstig?
    tänkte mest på om man har brist av något??

• Svar på tråden Jag är så sugen på mjölk.
  • Sjödin85

nej men man blir oftast sugen på mjölk har jag läst o de är bara bra att dricka de, bra för skelettet o så.. så drick på..

• Jennie Brunflo

Drick på!

Man kan få sug efter massa olika saker och det är bara att ge sig hän.
    Jag hade perioder med kokta ägg, grillchips(äter aldrig chips annars), ättiksgurka och morötter förra gången.
    Inte samtidigt....men det gick liksom i våger.

• Silent Thunder

när man är sugen på just mjölk tyder det på att barnet samlar åt sig kalcium för att bygga sitt skelett så drick drick

• trollnatt

drack ca 4 liter om dagen när jag väntade tösen ochidag 4 år senare är hon lika tokig i mjölk och ost som när hon låg i magen )såå njut det gör er båda gott

• lilla tummelisa

Jag har oxå märkt av mjölksuget. Kroppen är nog ganska fiffig eftersom den säger till om vad den vill ha. Tur att man inte är sugen på murbruk som en del kan vara. Jag är sugen på choklad oxå. Hm, undra vad det kan vara för brist... mjölkchokladbrist

• Jacqueline

Jennie Brunflo***Jag har haft en piggelin period..en kaffe period och en kexchoklad period...de får väl bli mjölk nu då...är ju i vecka 36 nu.

• Jacqueline

lilla tummelisa***har hört att det är magnesium brist om man har ett nästan onormalt choklad sug..

• lilla tummelisa

Jacqueline: Aha, då fortsätter jag med chokladen då . Skönt att veta att det inte bara är godistarmen

• anna 1983

jag drack med sjukt mycket möjlk ett tag, men det är säkert kroppens sätt att visa att du behöver det...drick på

• tänker mycket

Jag är också mer sugen på mjölk nu än annars då jag knappt dricker mjölk alls...blandar lite jordgubbssylt i...jätte gott!

Och citronvatten och apelsiner är jag också sugen på.

• Lie76

I v 15-19 var jag desperat efter mjölk och som tidigare har skrivit är det bebisen som behöver extra kalcium för skelettets utveckling. Efter dessa veckor har jag inte varit sugen på något speciellt och jag är nu i v 35.

• Smulan sthlm

Drack sjukt mycket mjölk i v 14 & 15...Gott...Nu har det har det lugnat ner sig lite....

• Neko

Jag åt massa fil under en period, verkar som att det var kalciumperioden :D

• bebban20

jag drack massor med mjölk under graviditeten, hade tom kalcium på moderkakan=/
    det är ju bra men som allt annat i måttliga mängder..jag drack flera liter per dag kanske inte var det bästa.

• Cissi76

näeh inte så mycket mjölk, men OST och bananer. Jag tror att det är kalciumet lillen behöver.

Svar på tråden Jag är så sugen på mjölk.