• pelagonia

Vad kan man köpa till 70-årspresent ??

Hej !

Min sambos mosters man fyller 70 och vi är bjudna dit på lördag. De bor i samma ort som vi och vi ha en okej kontakt med dem.
    Har inte överflödet med pengar p.g.a av studier och denna månad är de många födelsedagar.

Har någon något förslag ?

• Svar på tråden Vad kan man köpa till 70-årspresent ??
  • Jennie Brunflo

Bungy Jump ?

Ballongfärg?

Fallskärmshoppning?

Tunnbrödbakning?

Kurs i svepaskteknik?

Inträde på något zoo/djurpark?

Fotvårdspresentkort?

"presentkort" på gräsklippning?

Korg med hemgjort godis+bröd+marmelad eller nåt?

Hemkokt saft?

Bok om något intresse?

Det hela beror ju på vad just ni tycker är dyrt och inte dyrt....
    Men...satsa på en upplevelse eller något man konsumerar hellre än prydnadstjafs.

• chacha

Jag gav min pappa en resa till Gotska Sandön i 70årspresent!
    Han fick ett presentkort som jag gjort i datorn där han fick välja mellan två resor som jag bestämt! Uppskattat!

• Pysmys

Hej! Min mamma fyllde 50 nyligen & vi samlade & köpte biljetter till Wallmans sallonger! Hon blev jätteglad! Där kan man ju både ät & dricka gott och få en trevlig show av servitriserna/servitörerna samtidigt Vet inte om det passar, men det passade min mamma allafall Lycka till!

• pelagonia

Detta känns lite längre bort...Hade det varit mor eller far så är det lättare eftersom man känner dem bra och deras smak osv.
    Vi skall ge mellan 300-400 kronor.

• chacha

Gillar han vin?
    Man kan göra en liten korg med tre flaskor.

Typ en där det står:
    *Att avnjuta i anslutning till 70årsdagen
    en annan:
    *Till god måltid i hemmets lugna vrå
    och en tredje:
    *Att fira 75årsdagen med.

Se till att den som ska sparas i fem år är ett lagringsbart vin bara. Köp en fin korg och lite fint papper att göra fina etiketter av. Det uppskattas säkert om det handlar om en vinälskare!

• Mor till solsken

Om det finns trädgård eller balkong kan man köpa en buske eller andra uteblommor som man kan njuta av ett längre tag.

Svar på tråden Vad kan man köpa till 70-årspresent ??