• Tesan81

Någon mer med ett barn som svettas lätt? vad gör man?

Min 7 månaders svettas av minsta lilla, hon kan inte ha byxor på sej nu när de är så här varmt och ute kan vi knappt vara i helgen åkte vi bil ca 4 mil och hon hade body + byxa + en sval sommar mössa.. Vi fick lov att klä av henne till endast body även fast vi hade full kyla på fläkten men de var så att de rann om henne finns de inget man kan göra åt detta? Hon kunde knappt ha overål på sej i vintras heller..

Älskar Villemo
  • Svar på tråden Någon mer med ett barn som svettas lätt? vad gör man?
  • Sussannek

Hej!
    har en son på 5 månader som oxå svettas...
    Mest på natten då han sover...sover i blöja+ kallingar och utan täcke men vaknar ändå aldeles blöt av svett...
    Nu när det är så varmt har jag honom i bara blöja här inne...
    Ute är en plåga...
    Har tyvärr inte något bra råd...
    bara ett konstanterade att det bara inte än min grabb som svettas...

• Maria84

Det var likadant när sonen var liten, han blir 3 år snart. Gick knappt att ha nåt på honom och han är likadan idag.. Svettas superlätt.. Han springer oftast utan kläder här hemma.

• Arctura

Vår tre åring är också en kille som är varmblodig!! Han svettas jätte lätt och hur man än klär honom, så är han alldeles blöt av svett vare sig det är sommar el vinter... och hans fötter ska vi inte ens nämna!! Vet inte vad man ska göra tyvärr....

• Tesan81

hmm ja här är de lika på nätterna, försöker jag bre på henne täcket så sparkar hon av sej de lika fort. Ibland fick jag höra när jag hade henne ute mycket här i början på våren att gu vad hon är lätt klädd ska du inte klä på henne mer? De tyckte jag var jätte jobbigt att höra

Älskar Villemo
  • Maria84

Arctura: Det är precis likadant här.. Även vintertid så springer han i bara blöja här hemma för han blir jättevarm annars. Ändå så har man ju inte så varmt inne.

Tesan81: Den där kommentaren har jag också fått, både när Liam var liten och nu. Men de känner ju inte till varför. Har många gånger fått förklara att han blir alldeles för varm och blir slö och hänging om han blir för varm..

• Sonya

En till med svettig son!
    Douglas är 4.5 år nu, men har svettas jättemycket sedan han var bebis.
    Det fullkomligt rinner av hnm!
    Bara när han sover (utan täcke) så blir hans huvud och hår genomblött!
    Han har nog aldrig haft vantar på sig, hans händer är alltid varma, även mitt i vintern och i snöväder!

Dock försökert jag att inte klä hnm i allt för lite på våren, eftersom han trots allt blir sjuk så lätt.

Jättesvårt tycker jag, för jag vill inte att han ska bli svettig och våt heller, eftersom det i sig ger en förkylning..

• Tesan81

har ni nå bra förslag på tunna kläder? så att man kan ha henne ute mer fast endå att dom täcker armar och ben för jag vill inte att hon ska bränna sej (jag har henne alltid i skuggan men hon vill ju inte alltid sitta still) eller att myggen eller annan insekt biter henne

Älskar Villemo
  • Yessi79

Linne är väl bra?... men det finns kanske inte så många barnkläder i det materialet

• Arctura

Ljusa luftiga kläder som inte sitter åt, brukar jag klä min son i, Tyvärr så är han i den åldern så han är ofta smutsig ända från fötterna upp till huvudet,så de ljusa kläderna är väldigt opraktiskt pga smutsen som inte går att tvätta bort...

• Tesan81

hm jag brukar ha endast body och strumpbyxor och en keps med skärm som "solskydd" de funkar väl rätt bra men hon blir alldeles blöt i håret av kepsen

Älskar Villemo
  • Tonx

Jag kör helt enkelt blöja och inget annat! Nova får sitta i vagnen med solhatt, myggnät och parasoll :)

• Tesan81
    Tonx skrev 2006-05-08 16:47:27 följande:
    Jag kör helt enkelt blöja och inget annat! Nova får sitta i vagnen med solhatt, myggnät och parasoll :)
    haha de kanske skulle vara skönt för dom
    Älskar Villemo
Svar på tråden Någon mer med ett barn som svettas lätt? vad gör man?