• Apif la deuxième

Tjocka smalisar

Jag är "smal", men ändå tjock!
    165/54, alla säger att man borde vara nöjd, men vad fan. Jag ser ändå mycket fetare ut än många som väger 5-10 kilo mer än mig, för mina proportioner är helt åt helvete.

Min BMI är nåt på 20 om jag minns rätt. I många trådar på FL påstår folk att man väger för lite (stämmer inte) och antar väl att man är spinkig, men icke.

Är jag den enda vars vikt är helt konstig jämfört med storleken på kroppen? Eller är det vanligt att ha "smala" mått men ändå se lite lönnfet ut?

• Svar på tråden Tjocka smalisar
  • Karpet

Jag är likadan. Jag väger 59 och är 168 men jag ser ändå inte riktigt smal ut. Nu är jag iofs gravid men även innan dess. I vissa kläder ser jag smal ut men inte i riktigt tajta kläder. Speciellt inte överdelar.

Jag har smala, och rätt så snygga ben om jag får säga det själv. Armarna, axlarna och ansiktet är också smala men sedan kommer mittpartiet som ställer till det. Jag är väl inte direkt fet så att jag har bilringar eller så men jag har heller knappt någon midja.

Jag skulle nog egentligen vilja har mer höfter och smalare midja. Då tror jag att jag skulle vara nöjd.

• anjeli

en till! jag är 175 och väger 58... men jag har rätt grov benstomme och breda höfter samt breda axlar, vilket gör att jag uppfattas som större än vad jag egentligen är. Jobbigt! buäää!!

• Apif la deuxième

Jag har istället liten överkropp och smala armar, men muskulösa (manliga) lår och tjock röv. Jag hatar när folk säger att jag inte behöver bli smalare, och visst, jag behöver inte gå ner i vikt, men jag ser helt knasig ut iallafall, så jag vill bli smalare, inte mindre tung...

• Åke Vilse

Man tycker väl oftast att de som väger lika lite/mycket är mycket smalare än vad man själv är!
    Min väninna är världens speta och när jag vägde lika lite för ett tag sedan så var jag inte alls lika smal och spetig som hon är!

Alla kroppar är byggda olika
    Tänk på att muskler väger mer än fett. Jag har väldigt mycket muskler i dagsläget

• evaviola

samma här! nu väger jag iofs 68 kg till mona 1,67 cm men även när jag vägde mindre så såg jag inte direkt smal ut. Har väldigt breda höfter och ganska så stora bröst, så det ser helt konstigt ut. Smala ben och en liten gump. Ska bli spännande att se hur mammakroppen kommer att se ut.

• anjeli

jag vill inte bli smalare, för det är inte där problemet ligger. skelett kan man tyvärr inte banta bort! men kanske raspa? haha

• Apif la deuxième

Anjeli, så sant. Jag har varit smalare tidigare, men bred var jag fortfarande. Ingen timglasfigur här inte, utan ungefär jämnbred på hela kroppen.. Och när man är kort som jag så synd bredheten desto tydligare.

• Kemana Raya

Jag har BMI 20,1 och enligt många tabeller är det i undre kanten av normalvikt, på gränsen till undervikt. Pyttsan heller! Jag har både mage och kärlekshandtag, och dessutom D-kupa, så jag är ABSOLUT INTE smal!

BMI-verkar inte stämma alls. Om det vore så att jag inte har några muskler kanske, men det har jag... Det är nog bara så att jag helt enkelt inte är "jämntjock" över hela kroppen utan bara kring bröst och höfter - och därför ser jag tjock ut fast jag inget väger!!!

• miLLus

apif
    träna röven så ser den spamale ut Räcka ut tungan *hihi*

www.millus.se - Jag tänker därför finns jag
  • Mrs Moneybags

Man kan ju vara smal och "lönnig" om en stor del av ens vikt är fettvikt. Vikten säger ju egentligen ingenting om hur mkt som är fett respektive muskler. En person som tränar och har mkt muskler ser ju smalare ut och har oftast mindre mått en en person i samma längd och vikt som inte tränar...
    Jag tillhör nog de smala och "lönniga" då och då, när jag inte orkar träna hehe

Svar på tråden Tjocka smalisar