• Romeki

Bra luncher för gravida.

Är så dålig på att äta lunch eftersom jag är ensam hemma.

Men har insett att jag måste se till att få i mig lunch varje dag för man vet ju aldrig när förlossningen startar.

Så nu vill jag ha era hjälp med tips och recept på bra luncher till gravida.
    Recept är nästan ett måste då jag inte är så haj i köket.

Hoppas att ni kan ta er tid att svara.

• Svar på tråden Bra luncher för gravida.
  • anza

Lagar du mat till middag? I så fall kan du ju göra en portion extra och äta till lunch dagen efter. Den mesta maten är bra för gravida. Rätt sorts fetter, kolhydrater och proteiner. Grönsaker och frukt.

Anna gravid i v. 27 med tvillingar!
  • miss chocolate

Puffar för detta..Jag vill också ha lunchtips. Gärna recept på sallader av olika varianter. Jag är fantasilös och tänker bara så långt som tomat,sallad o gurka.

• AHöst

omelett kanske - enkelt och snabbt. Annars sa brukar jag alltid gora som anza sager. Laga extra till middag.

• lill linda 82

jag äter mkt pannkaka i olika former, ungspannkaka el vanlig. blodpuddig, inte så gott men bra med järn.
    köttfärsås o spagetti osv.. jag tar det jag är sugen på för dagen som inte kostar miljoner att göra.

• jaOmagen

tonfisksallad tycker jag om att äta till lunch eller grekisk sallad...

en lättlagad pastasås som e jättegod:

börja koka pasta och gör såsen under tiden

använd hellre en kastrull, de blir mer såsigt då =)
    ta skinka eller kassler och tärna i små bitar,
    hacka purjolök, fräs den(bränn den inte) och häll sedan ner kasslern/skinkan, ta en creme fraiche och häll ner och sen ärtor =) lite salt kan vara bra o hälla ner =)

• AHöst

miss chocolate - avocado ar valdigt gott i sallad. Det ar speciellt bra ocksa for avocado ar en av de produkter som utloser annu mer nyttigheter i kombination med nagot gront. Igar had jag aven i apple och purjolok i salladen.

Lill linda 82 - gudars vad jag blev sugen pa ugnspannkaka nu!!! Det har jag nog inte sett nagon sedan jag gick i skolan i Sverige. Far nog genst surfa efter ett recept. Eller du aknske ahr ett bra?

• Äventyr

Koka pasta tillsammans med några grönsaker som behöver kokas som du gillar, jag gillar t.ex. sparris. Häll av vattnet. Blanda i lite flytande buljong och kanske lite olivolja, lite körsbärstomater, lite salami, bacon, kassler eller liknande och riv sedan över parmesanost. Kanske nån färsk eller torkad krydda. Det viktigaste här är att ha buljong (och parmesanost?), sen kan du variera i all oändlighet. Och det blir ingen disk förutom pastakastrullen.

• lkpg

En lyxig och snabb pastasås..

Fräs bladspenat
    häll ner en smaksatt creme fraise
    lägg i räkor eller kräftstjärtar och tomatklyftor..
    Låt puttra en kort kort stund..
    krydda med salt och peppar...

servera pasta till
    Supersnabbt och jättegott!

• lill linda 82

AHöst - har inget sådär toppenbra recept på rak arm, brukar ta receptet i den stora rutiga kokboken.Såå gott med fläsk i o lingonsylt till! äter typ pannkaka 2 gånger i veckan för att det är så gott o enkelt att göra.

• AHöst

hmmm, far ga och kika i bokhyllan efter en stor rutig kokbok!

Svar på tråden Bra luncher för gravida.