• Starcat

Bäst före datum?

Finns det något bäst före datum på gravtester? om man köper flerpack och inte använder alla, kan man spara dom i flera år?

• Svar på tråden Bäst före datum?
  • LillaAnna72

Det borde stå på förpackningen. Det gör det på mina äl-tester i alla fall!

• Nyfiken gul

det brukar stå längst ner på bipack-sedeln hur länge testerna håller...

om inte annat så står det på själva höljet till stickan/testet.. brukar vara datumstämpel på metallfoliet... (preg och clearblue i alla fall)

• Thèresé  1982

Står det inget på förpacningen?.....Vet att obruten förpackning brukar hålla länge men hur länge kan jag inte svara på.

• Starcat

Har inte köpt nåt test än, jag var inte gravid, fick min mens idag men snart hoppas jag att jag får köpa test. Ingen som vet på ett ungefär hur länge dom brukar hålla sig?

• Thèresé  1982

Köper du ett nu så ska dom väl hålla någon månad minst.....om du ska handl apå apoteket så gå in och kika efter en stämpel om ingen ger ett bättre svar.....Hoppas att pluset kommer den närmta tiden!

• Nyfiken gul

om du köper clearblue test eller preg-test så är dom förpackade i ett skyddande metallhölje...

där står oftast en stämpel på hur länge du kan spara...

BRYT INTE upp en sådan metallförpackning! Då är testet värdelöst! även om du inte använder det utan låter det ligga..

• Nyfiken gul

alltså själva kartongen kan du öppna, men inte foliet som testerna ligger i..

• Nyfiken gul

från clearblues hemsida:

När är sista förbrukningsdatum för ett Clearblue Digitalt Graviditetstest?

Sista förbrukningsdatum står angivet på förpackningens vänstra sida, strax nedanför tillverkningsnumret (LOT).

Svar på tråden Bäst före datum?