• Kejo

Kan man byta region på DVD-skiva?

Detta är kanske en dum fråga för alla er som kan.. Men men, jag riskerar det

Jag har ett problem. Jag var säker på att min DVD-spelar var regionsfri så jag beställde några DVD-skivor från USA. Det visade sig då att min DVD-spelare är Region 2 och skivorna är Region 1.
    Kan jag lösa detta på något sätt eller måste skaffa en ny DVD-spelare? *suck*

Om jag kopierar skivorna, blir det samma region då eller kan man på något sätt konvertera regionerna?

Hoppas att någon kan ge mig svar, detta är så otroligt klantigt av mig.

• Svar på tråden Kan man byta region på DVD-skiva?
  • SVejsan

Finns två lösningar på detta:

1. Gör om din DVD-spelare till regionsfri (går i många fall)
    www.videohelp.com/dvdhacks
    (har inte testat allt så jag vet inte om allt funkar...)

2. Använd tex DVD Fass, DVD Decrypter och DVD Shrink (samtliga freeware) att ändra regionen när du gör en backup...

• Kejo

Schysst. Är mycket tacksam för detta

• Kejo

SVejsan:
    Måste bara tacka för länktipset. Det fungerade fantastiskt

• SVejsan

Ändrade du regionen på spelaren? Verkar ibland vara så enkelt, och så tar den oseriöse radio/tv-handlaren ett par hundra för besväret...

• Kejo

Javisst gjorde jag det. Fungerade alldeles utmärkt.
    Denna länk ska jag vårda ömt, man vet aldrig när man kan behöva den

• TantGsgubbe

Trots att denna tråd är lite äldre kan jag säga att både siba och onoff har printouts från den här sidan till vissa av dom dvd spelare dom säljer och talar om för kunden (dvs dig som köper) att när du först kopplar in din dvd så skall du göra såhär : yaddayadda ... och dumpar över en dåligt skriven liten text med infon...

har själv fått det från siba när jag handlat en dvdspelare där.

Svar på tråden Kan man byta region på DVD-skiva?