• Skrutteruttan

Amningskupor...

Hej!

Tänkte höra om någon kan tipsa mig om bra amningskupor? När jag fick mina första två barn använde jag Natusan och var jätte nöjd med dem, men nu, fem år senare är de helt värdelösa...de går sönder efter ett par timmar och luddar av sig, jag måste plocka bort ludd från bröstvårtorna så fort jag ska amma, ska det vara så?

Hur är Apoteketes? Finns det andra märken?
    Mamma till William, Tilde, Leon och Li....
  • Svar på tråden Amningskupor...
  • MayaLinnea

Jag använder apotekets och jag tycker att de är helt ok.

• LadyLee

Ja de bara luddar, helt värdelöst! Har dem hemma som lite vardagsinlägg, men man får ju byta heeela tiden.
    Jag tycker att Thermobaby är helt suveräna, dock är de lite dyrare men absorberar mängder och har ett skikt som aldrig fastnar eller luddar. Sen är de lite tunnar och större än de andra vilket gör att de "bättre" smälter in i BH:n. Varje inlägg ligger också inpackat i egen plastficka (kanske lite slöseri men väldigt bra om man vill ha extra i väskan). Jag har aldrig upplevt att de läckt eller kännts blöta mot huden, trots att man känner att de sugit upp massa mjölk och jag haft dem lääänge. www.thermobaby.com 

Jag har också varit sugen på att prova LilyPadz men inte gjort slag i saken. Det är formbara silikoninlägg som sätter press mot bröstvårtan så inget läcker ut. Man ska tom kunna sova utan bh eftersom de fäster mot kroppen, sen sköljer man bara av dem och använder igen och igen. www.stellaris.se  Låter nästan för bra...

• Skrutteruttan

LadyLee och modestyonly:

Kan man köpa dessa amningskupor i affärer också, eller bara på nätet? Kom på att jag har fått med ett par i pampers boxen, det är nog sådana där thermobaby...Tack för tipsen!

Mamma till William, Tilde, Leon och Li....
  • modestyonly

Dom finns i vissa butiker också! Kolla insevimses hemsida, där står det vilka återförsäljare dom har!!

• glasbubblan

Köpte i bomull från Growinlife (minns inte vilket märke det var). Började dock med engångs, och tyckte att de funkade bra. Men inte om man jämför med tvättbara i bomull!

Jag läcker dock inte särskilt mycket, så det där med uppsugningsförmåga och så kan jag inte uttala mig om. Men jag upplevde nog att engångsinläggen blev "hårda" när mjölken torkade i dem, och så är det inte med de jag har som är tvättbara.

• LadyLee

Babyproffsens butiker säljer Thermobaby, (finns säkert andra med) du kan se på deras hemsida vilka ställen det är www.babyproffsen.se
    Stämmer att man fick prov med på dem i den gratis boxen som man fick

• Stiina

Finns det nån som har provat LilyPads. Läste lite om dem på www.stellaris.se och det verkade väldigt bra - om de fungerar. Blir det inte för tätt?

• saramars

Jag har ocks de från imsevimse, tack vare dem läkte mina såriga bröstvårtor snabbt eftersom de inte fasnade ludd. De är helt suveräna på natten, känns torra fast de är blöta, och så går det ju attt tvätta dem om och om igen!

• MAGU

Är dte nån som vet vad Thermobaby kostar?

• Scraptroll

När jag ammade dottern använde jag också natusan till en början men sen hittade jag Avents ammningskupor/inlägg så då började jag med dem istället...har för mig att de kostade ca 129kr(lr så var det mer) för ett paket med 50st inlägg i. dessa har en ytab som gör att de inte fastnar i bröstvårtan o det läcker heller inte igenom så det blir fläckar på kläderna utan de samlar upp allt så det blir som gele i dem
    Köpte inläggen på Barnens Hus

• barasara

Jag använde apotekets först och de var helt ok. Men jag läckte mycket så då fick man ju byta dem flera gånger per dag eftersom när det torkar i dem så blir de ju stenhårda.

Nu använder jag NUK. De är jättebra. Det blir som något geleliknande i dem när man läcker och det blir aldrig hårt utan de håller sig mjuka. Man kan använda dem i flera dagar. Perfekt.

Svar på tråden Amningskupor...