varning för änglaklockor??
Jag har märkt att väldigt många gillar att köpa väldigt mkt prylar till sina ofödda mirakel, och det står väl var o en fritt, men nu måste jag bara droppa en grej jag "hört". De populära små pinglorna man kan hänga på sig - änglaklockorna, eller vad de kallas - kanske är en mindre bra idé. Personligen tyckte jag att de lät lite knäppa från början: varför vänja barnet vid ett evigt plingande istället för mammas röst?? Nu har min pappa läst att det finns en studie som visar att man faktiskt strular till bebbens hörsel med dessa klockor. Tänk er själva: det är rena tinnitusen i öronen för den lill*. Plingandet läger sig över ala andra ljud och stör i värsta fall hörselutvecklingen hos bebisen, påstods det... Tyvärr vet varken han eller jag VAR denna studie finns att studera, och ni kanske tycker att jag e taskig som kommer in här o skräms, men jag ville bara varna om vad JAG hört. Finns inga bevis, gör som ni vill såklart, men personligen tycker jag att det är en ovanligt sockrad o gullig inkomstidé för de som redan tjänar miljarder på människors kärlek till sina barn. Jag ser helst att min röst blir det som lugnar mitt barn...Pinglor o leksaker blir det ändå FULLT av efter bf! Kram till alla blivande morsor!