Du måste logga in för att svara i en tråd.

• sarajazz

varning för änglaklockor??

Jag har märkt att väldigt många gillar att köpa väldigt mkt prylar till sina ofödda mirakel, och det står väl var o en fritt, men nu måste jag bara droppa en grej jag "hört". De populära små pinglorna man kan hänga på sig - änglaklockorna, eller vad de kallas - kanske är en mindre bra idé. Personligen tyckte jag att de lät lite knäppa från början: varför vänja barnet vid ett evigt plingande istället för mammas röst?? Nu har min pappa läst att det finns en studie som visar att man faktiskt strular till bebbens hörsel med dessa klockor. Tänk er själva: det är rena tinnitusen i öronen för den lill*. Plingandet läger sig över ala andra ljud och stör i värsta fall hörselutvecklingen hos bebisen, påstods det... Tyvärr vet varken han eller jag VAR denna studie finns att studera, och ni kanske tycker att jag e taskig som kommer in här o skräms, men jag ville bara varna om vad JAG hört. Finns inga bevis, gör som ni vill såklart, men personligen tycker jag att det är en ovanligt sockrad o gullig inkomstidé för de som redan tjänar miljarder på människors kärlek till sina barn. Jag ser helst att min röst blir det som lugnar mitt barn...Pinglor o leksaker blir det ändå FULLT av efter bf! Kram till alla blivande morsor!

• Svar på tråden varning för änglaklockor??
  • Upptagen

Men pinglar den där pinglan verkligen så högt att det på något sätt skulle störa? *funderar*

Känns väl som att om mamman som bär pinglan blir tokig innan barnet.

• Gisse the one and only

sarajazz

Den pinglar väldigt svagt så den förstör ingen hörsel på barnet. Barnet ligger dessutom isolerad i vatten som dämpar ljudet rejält, annars hade de fötts döva allihop av allt oljud som finns i vardagen.

Gå inte ut med en varning för något du inte har bevis för och som du inte kan källhänvisa till är du snäll. Inte alls bra!

• Lalune2

Vad är detta, de har jag aldrig hört talas om!? Men Gisse, du verkar ha lite koll på vad detta är!

• Gisse the one and only

Soleil

Ett hängsmycke som mamman hänger vid v 20 ca, långt ner på magen så att barnet hör pinglandet och sedan känner igen det efter födseln om mmman har smycket på sig. Det är ett vackert smycke, men det är säkert mest ivägen efter att man fått barn

Gör säkert ingen skada

Kram Gisse

• Svamp Bob Fyrkant

Tänk, min syster...när hon låg i magen bowlade mamma i princip varje dag...alla vet ju att det inte är direkt tyst i en bowlinghall...
    När systeryster kom ut vart hon cool lugn och helt avslappnad när dom var i bowlinghallen, där kände hon sig trygg...och några hörselskador har inte hon...och då borde det vara ett mkt starkare ljud därifrån än en liten pingla? jag har iof aldrig hört talas om dessa...

• Sjödin85

tycker de låter mysigt me pinglorna.. =)

• sarajazz

Där fick man....hoppas att NÅGON såg att jag skrev att jag inte menade nåt illa. Och jag skrev uttryckligen att jag inte har varken bevis eller källa, vill verkligen varken skrämmas eller ljuga! Två frågetecken i min rubrik torde väl visa att jag inte alls VET. Jag tyckte bara att det pappa hört KUNDE vara tänkvärt. Jag menar inte alls att jag tror barnet blir dövt eller så....vet själv bara hur jobbigt det är med småljud, som fläktar osv. De stör mig mer än bullrande bowlinghallar. Själv är jag yrkesmusiker: min bebbe har det knappast tyst!! Tjejer, gör som ni vill, vet själv inte vad jag tror. Ville bara ventilera vad jag hört, tänkte se om nån annan hört nåt liknande.

Smyckena är säkert underbara på alla möjliga sätt, jag kan bara inte låta bli att vara tveksam till grejen. Och det får jag vara, och jag får dela med mig. Det är väl därför vi är här? Vidare kan det väl vara sunt att fundera kring shoppinghysterin i världen, det betyder varken att jag dömer dem som köper allt de ser till sina små eller mig själv- jag kommer själv att shoppa halvt ihjäl mig säkert! Och glädjedödare vill jag verkligen inte vara, så ni som tog det så: Det var inte meningen.
    //Jazzy

• Sjödin85

håller helt me dig sarajazz, tycker de är bra du skrev att du HÖRT de du HÖRT.. jag menasr även om man "bara" har HÖRT de kan de ju stämma.. eller hur? =)

Svar på tråden varning för änglaklockor??