• jenda

sandaler med öppen eller stängd tå till 15 månders??

Är på jakt efter sandaler till min lille kille och undrar vad som är bäst. Öppen eller stängd tå?
    Han har gått själv sen han var 10,5 månad så hangår stabilt.

• Svar på tråden sandaler med öppen eller stängd tå till 15 månders??
  • myspysan

Jag tror att jag hade valt stängd tills mitt barn är runt 2 år iallafall. De springer ju och slår i tårna ofta,vet ju själv hur ont det gör.

• Barn nr2

Vår son är 3 1/2 år och vi har alltid valt stängda sandaler. Även i år då han börjat spela fotboll hemma i trädgården och det är ju lite jobbigt att spela boll i sandaler med öppen tå. Det kommer inte heller in lika mycket sand i sandaler med stängd tå.

• Mia83

Det beror ju på vad syftet med sandalerna är. Ska de användas vid lek (t ex i sandlådan) kan det nog vara bra med stängd tå.
    Men annars spelar det nog inte så stor roll. Det viktiga med skor för små barn är väl isf att skon ger ett bra stöd för hälen...?

• Zizzla

Hade stängd tå till sonen som var i den åldern förra sommaren. I år har vi köpt med öppen tå.
    Minsta storlek med öppen tå jag sett är 24, men han kanske har så stora fötter.
    Min son hade 23 förra sommaren och då var dom lite stora hans sandaler.
    Men han är en liten skit i övrigt också iofs.

• Mia83

Vi har öppen tå till vår tjej (1,5år), men de används mer under promenader än vid lek, så det funkar ganska bra.

• Shedevil

Alltså vi valde stängt till vår 16 mån. Vet inte om det bara är han... men han har en förmåga att "skrapa" i tårna när han ska ställa sig upp eller sitter ner och leker. Sen tror jag det är skönare för dem att nått tar i mot så att inte tårna kan åka fram så mycket.

• malinda1970

Min lilla kille på 1,5 år fullständigt avskyr sandalerna vi haft ett tag , de är med tå....Så vi inhandlade ett par nya öppen utan tå och se det gick bra....smaken är som baken även för de små helt klart ha ha....Han använder dem vid prommisar och lite sånt, i sandlådan och vid lek blir det en unnare variant av gympadojjor...

• malinda1970

tunnare variant skulle det vara....

• Meli

Stängd tå, det är mycket lättare för dem att springa utan att snubbla. Vi kör alltid med Kavat, fotvändliga och hållbara (lite dyra bara)

• Caro Lin e

Vi har valt med sluten tå till våra barn, det är lite svårt att hitta i större storlekar (äldsta tjejen är 3år och har stl 29...) men vi vill inte att de ska skrapa tårna mm, eftersom de är rätt vilda i lekarna...

Svar på tråden sandaler med öppen eller stängd tå till 15 månders??