• JPL

Mammatrosor behövs de?

I början av grav läste man ju på massor här på FL om vad folk har för mammatrosor (riktiga höga, vanliga low cut osv).

Jag är nu i v 32 och har inget behov av särskilda trosor. Vissa av mina vanliga är lite för små som om omkretsen över baken ökat men det flesta kan jag fortfarande ha. Är det ovanligt? Kommer jag att få ett större behov när mägen blir ännu större? Den är ju redan rätt rejäl, men den kanske sjunker ner så att det inte går att ha trosorna nedanför sedan?

Tacksam för alla synpunkter och tips!

• Svar på tråden Mammatrosor behövs de?
  • Nyfiken gul

Visste knappt att mammatrosor fanns längre...

Jag har aldrig använt det till någon av mina graviditeter.. Vanliga trosorna funkade hela vägen...

• starless

Nope behövs inte. Vanliga bomullstrosor är skönare. Allra helst dom som säljs i trepack på hm. Me like!

• Peztis

Vad olika det är... min mage är jätteliten (tycker alla andra, vill säga!) nu i v 26 men jag har köpt höga större stl för jag tycker det är så obehagligt när det trycker på magen med resåren.
    Nu har jag beställt "undermagen"-trosor från La Redoute, hoppas att de är bra.

• Caffreys

Alla är vi olika så det är väl bara att använda det som känns skönast på.

• Mirris

Ojoj.. jag hade inte klarat mig utan mina "mammatrosor" *s*
    Det var så skönt att dom inte rullade ner under magen... men alla
    är ju olika.

• titti76

När jag blev gravid köpte jag på mig ett gäng boxer trosor, men de har blivit för små runt magen och börjat spricka i sömmarna..därför gick jag och köpte två par mammatrosor på Lindex och vilken fröjd! De är jättesköna, sen att man inte är någon sexbomb direkt spelar ju ingen roll.

• Hannajo

Jag fick börja med mammatrosor, höga, hemskt fula men underbart sköna, i v 25 tror jag. Mina vanliga gick knappt att få på och de klämde på magen, hemskt obehagligt. Men det är nog väldigt olika, har du inte behövt några än kanske du kan ha dina vanliga hela tiden?

• Phantera

Jag går in i v. 39 idag (38 + 0 alltså).
    Jag använder vanliga trosor. Eller string då...

Jag köpte trosor på HM...i 3-pack...fast en storlek större än i vanliga fall...sitter jätte bra.
    Men vissa trosor, som är lågt skurna...(så det de "ska" var nu förtiden för att få plats i lågtskurna jeans o dyl)...de kan jag fortf. ha...de går ju inte upp ngt på magen...typ.

Kan inte tänka att man "behöver" mammatrosor. Iofs så är inte jag jätte stor om magen och tycker att det dära "extrastödet" som det står om inte verkar behövas för min del...tror dessutom att trosorna känns lite tjockare och "tightare" med det dära stödet...
    Jag vill varken ha tightare trosor eller varmare...man blir rätt så varm ändå av alla hormonerna...iaf nu på slutet!
    Men det kanske är skönt...det kan man ju inte veta förräns man provat. Men jag tänker inte köpa några iaf...

• LoM

Behövs och behövs nej men det är himla skönt :)
    Dom har mjuka i microfiber som är lågt skurna som är mina favoriter har köpt dem på lindex.

• Andrundrun

Absolut inte. Jag visste inte ens att det fanns trosor för gravida förrän efter förlossningen så.

Svar på tråden Mammatrosor behövs de?