• Fluffisarna

Kan stress leda till minskade fosterrörelser??

Jag hade en superstressig fredag (på jobbet) och kände där efter inga fosterrörelser på nästan 2 dygn. Är i v 21 och har känt någonting varje dag i ca 2 veckor.
    Helt plötsligt försvann det helt. Blev förståss jätterädd och fick åka akut till förlossningen för att de skulle kunna kolla med UL.
    Stressen är det som jag kan känna kunde leda till detta, men jag vet inte om det kan vara så!
    Vet någon här??

~Fridolin~
    v 20+3

• Svar på tråden Kan stress leda till minskade fosterrörelser??
  • delifi2

ja själv var inte så stressad men ja hade jättemycke att göra förra helgen, d va åka upp till en kompis bröllop, d blev ju att man la sig sent å gick upp tidigt, ingen em vila som ja brukar ha utan full rulle under hela helgen.
    sen på måndag å tisdagen kände ja knappt några rörelser alls utan kända att nåt va fel men åkte iaf inte in. på onsdagen så va d full rulle igen i magen.
    Eftersom barnet känner av hur vi mår så e d inte så konstig om man skulle va stressad nån dag så blir barnet oxå stressad å kanske precis som vi behöver ta d lite lugnare efteråt.

• Autumn

Jag kan inte svara dig med något vetenskapligt bevisat, men av egen erfarenhet så vet jag att om jag börjar oroa mig för att bebisen inte rör sig i magen så gör den inte det heller förrän jag börjar slappna av eller åker in till förlossningen och kollar. Alltså: när jag oroar mig/stressar upp mig, så blir bebisen lugn... Spelar ingen roll vad jag gör för att få igång den, dricker kallt, buffar på magen, ligger på sidan, nada hjälper förutom att slappna av.. Lättare sagt än gjort!

Autumn // v 39

• Zissa

Har själv ett stressigt jobb, när man är uppe i varv brukar jag inte känna så mycket, men det är andra bullar i magen när man sätter sig ner.

• Fluffisarna

Det verkar ju som om man ska se upp med att stressa upp sig för mycket i alla fall!! Ska ringa barnmorskan imorgon för att se om hon vet ifall det kan vara så här, som bevisligen många råkar ut för!!
    Ha det bra och ta det lugnt!

Svar på tråden Kan stress leda till minskade fosterrörelser??