• Tigger is a she

Bruna vita ben som ska solas

Jag har alltid så jättevita smalben och måste ju gå i kjol eller kortbyxor för att få färg på dem, med risk för att blända alla som möter mig.

Finns det någon produkt jag kan använda på benen (typ bronskräm - alltså INTE brun-utan-sol) som inte kletar allt för mycket, men ger mig lite tillfällig färg OCH som släpper igenom solens härliga brungörande strålar?

• Svar på tråden Bruna vita ben som ska solas
  • Birgitta2

Varför inte gå på solarium 2-3 ggr så du får en mjuk grundfärg?

• Jezza

Det finns ju nylonstrumpor på spray nu för tiden, som man använder istället för strumpbyxor.
    Det kanske kan vara nåt?

• Apif la deuxième

Jag har en kräm av lumene med just den effekten, ska springa och se vad den heter..

Såhär står det:
    Lumene Body Aktiva
    Hydra luminous
    Shimmering and moisturizing body lotion with birch extract and reflecting pigments

Luminous tone and moisture
    Body Magic

• Tigger is a she

Tack för era svar!

Birgitta2:
    Vill inte sola solarium - har inte tid till det och är dessutom redan snyggt brun i ansiktet och på armarna.

Jezza:
    Nylonstrumpor på spray? Ha ha jag ser framför mig hur man sprutar ut en strumpbyxa. Finns den med söm där bak?

Apif la deuxième:
    Den blockerar alltså inte solens strålar, utan jag kan fortfarande öka på mitt pigment trots att jag använder produkten?

• Apif la deuxième

Tigger, ja absolut, den har ingen SPF så du kan bli brun iallafall, men du får akta dig så du inte bränner dig ändå.

Jag använder det själv ibland och fast jag har vita kläder på annars så har det inte kladdat eller färgat av sig på mig iallafall. Det blir inte heller sådär orangeaktigt som BUS blir.

Tror det kostade kanske 80-90kr för en tub på 200ml. Köpte förra sommaren, tyckte det var skönare att ha ens lite färg när jag började gå med mina likbleka ben och armar bara.

• Tigger is a she

Tack tjejer!
    Jag ska se vad jag kan hitta.

Det är lite jobbigt med mina ben, för de är verkligen krit(blå)vita. För att inte blända mina medborgare måste jag alltså ha strumpbyxor, vilket är obekvämt, varmt och opraktiskt, eftersom jag inte blir brun då.

• Gisse the one and only

Ta på dig en skum och väldigt ful huvudbonad, så lovar jag att ingen bländas av dina vita ben

• dolcevita

Har oxå Lumenes lotion och den funkar kanon, snygg att dutta lite på armar och bröst oxå!

• Tigger is a she

Gislöv: Jag blir ju stoppad för förargelseväckande beteende vilket som!

Svar på tråden Bruna vita ben som ska solas