Flugor-Bästa sättet att massmörda dom???
Tack, vare en bonde en bit bort härifrån så har vi stort antal med flugor inne!!!
Hur gör man för att massmörda dessa??
Tips!!??
Tack, vare en bonde en bit bort härifrån så har vi stort antal med flugor inne!!!
Hur gör man för att massmörda dessa??
Tips!!??
Någon som har en ide om någon vattenblandning som man kan göra???
Dammsug upp dom?!? Hmm, eller kontakta Anticimex och be om råd.
Dammsuga, dom hinner fly snabbare än jag hinner vifta, tror inte det är så bra att ringa Anticimex för det kommer ju bara fler sen eftersom vi har dörren öppen!
Blomflugor dör och lockas till nån blandning med ättika, ketchup och vatten.............men vanliga flugor då??? Nån måste väl ha ett bra recept!
CloudBerry: Nej, men ibland kan Anticimex ha bra tips på vad man kan göra i förebyggande syfte osv!
Sorry angående tipset om dammsugare, tänkte på bananflugor. Jag är lite lätt korkad idag
Ättika i en skål? hmm?
Humdis: ja, klart jag kan ringa men jag tänkte kanske att nån hade något bra husmorstips här på FL!!!!
Ingen fara, anade att du inte tänkte på vanliga flugor när du nämnde dammsugaren!
Åh, ska hålla utkik i denna tråden om några bra tips dyker upp! Vi har samma flugproblem på vårat lantställe!
Sätt nät för fönster o dörra... det måste minimera litta....
Setta , Har redan gjort det! Dock inte framför dörren till altanen....!!!
Usch, minns det där. Miljoner flugor! Vi satte upp lakan i det rum där de härjade som värst (köket), sprejade Radar och lät det verka en längre stund. Sen var det bara att dammsuga upp.
Men det mest effektiva är att hänga myggnät på de fönster ni måste ha öppna. Bönderna lägger ut svinträck på åkrarna nu, och där är myriader av flugägg. När de kläcks så får de som bor i närheten rena mardrömsinvasionen. Det är såååå äckligt. Jag förslår myggnät för öppna fönster, resten skall ovillkorligen vara stängt. Och så sprejning av Radar och dammsugning. Kanske kan ni minimera eländet då.
Birgitta2:Okej, vill inte spruta gift i huset eftersom jag har en ettåring och en hund.....men tack för tipset ändå!!!
Nu har jag blandat ett halvt kilo socker med vatten och ställt fram..får se om ett par timmar om det fungerade....!
Annars har nån annan någon häxblandning så tipsa gärna om det då!!!!
Vet du: Be att nån tar hand om hund och barn en timme medan det värsta lägger sig. Sen kan du ta en lååång prommis med barn och hund. För inget annat biter på de där förbaskade flugorna. De är ju enormt många. Rummet skall vara tillslutet. Stäng dörrarna och spreja. Ut fort genom dörren. Har ni inga dörrar så häng lakan för öppningar till andra rum.
Du kan ju ringa anticimex och höra hur länge Radar är giftigt när det varit ute i luften. Idag kanske de tom har starkare medel som inte är så giftiga.
Birgitta2: Jamen problemet är ju att dom inte bara är i ett rum, tv-rummet, hallen, köket och till och med sovrummet om dörren är öppen!!
Har skinande rent här hemma (thank you Ajax-spray och Grumme) och kastar soppåsen varje dag, hundmatskålen som står på bänken kanske lockar lite men annars är det ju inget här......får helt enkelt gå med flugsmällan ett par varv och aldrig öppna dörren igen!!!
Usch, stackare. Jag vet... have been there. Sååå äckligt. Men det håller "bara" på nån vecka eller två. (Eller minns jag fel?). Jag hade såna horder att jag även dammsög levande flugor. De var massor! Och jösses vad det surrade i dammsugaren!