Huvudvärk varje morgon
Jag har lätt huvudvärk varje morgon när jag vaknar, oavsett om jag sover länge eller går upp tidigt. Känner någon igen detta? Kan det vara ett grav.symptom?
Jag har lätt huvudvärk varje morgon när jag vaknar, oavsett om jag sover länge eller går upp tidigt. Känner någon igen detta? Kan det vara ett grav.symptom?
Kan vara järnbrist!
Kanske blodtrycket?
Jag vet inte riktigt.
Jag hade också jättemycket huvudvärk under grav. Särskillt i början. Har aldrig huvudvärk annars... Jag blev orolig för typ hjärntumör eller nåt men nu har jag hört om fler som har det. Det är nog bara hormoner
Ska tillägga att huvudvärk senare i graviditeten typ 30+ kan vara tecken på havandeskapsförgiftning, men jag förstod som att du var i tidig graviditet?
Hej! Jag har också haft huvudvärk nu i en vecka.. vaknar redan på natten. Är i vecka 14. Ringde till vårdcentraeln o de tog ett blodtryck men de va bra. Jag tror det beror på att jag äter dåligt.. har ingen aptit överhuvudtaget. Så om du kräker mycket eller äter lite så kan de mycket möjligt vara det. Hoppas de går över.
www.pampers.se/sv_SE/content/type/104/contentId/4521/currentid/ar1044521.do
Här finns svar från en bm...
Tack! Jag är i v 10.
Jag fick för mig att inte dricka kaffe. Det resulterade i att jag fick huvudvärk. Sen drack jag för lite vatten oxå
Éowyn, jag hade precis likadant veckan innan jag plussade! Och huvudvärken kändes precis på samma sätt som den huvudvärk jag hade varje morgon när jag åt p-piller för några år sedan. Så när morgonhuvudvärken dök upp igen kände jag mig helt säker på att den var hormonbetingad. Och mycket riktigt, efter 6-7 dagar med huvudvärk så fanns där ett plus på grav testet!
Därefter hade jag ont i huvudet nästan varje morgon i ca 8-10 veckor och enligt barnmorskan och min läkare berodde det med största sannolikhet på den kraftiga hormonstegringen som sker i början av graviditeten. Så det är mycket möjligt att din huvudvärk beror på samma sak, att det är en reaktion på att hormonerna stegras i din kropp.
Huvudvärk av det här slaget brukar tydligen (enligt läkaren) försvinna ungefär samtidigt som ev illamående, dvs runt vecka 12-13. Så det blir nog bättre snart ska du se.