• Anonym (klumpen)

slem och klumpar i avslaget

är det normalt att det kommer slem och klumpar i avslaget? är en dryg vecka sen förlossningen nu och idag kom det ut en rätt stor, seg klump när jag torkade mig. bör jag oroa mig eller är allt ok? jag har inte ont i magen eller så, bara där jag blivit sydd.

• Svar på tråden slem och klumpar i avslaget
  • Skrinda

Låter som en bra beskrivning av mitt avslag och det var ok.

• Anonym (klumpen)

skrinda
    då slipper jag oroa mig då =) tack!

• Anonym

kan det va så att blodet har kuagulerat(?) när du har setat mycket o sen att det kommer ut?

• Anonym (Petris)

Om det är stora klumpar (som citroner typ) så kan det vara tecken på att något är galet. Då ska man alltid kontakta förlossningen. Småklumpar hör till.

• Anonym (klumpen)

anonym
    jag funderade också på det, tänkte att avslaget borde funka som vanlig mens när det gäller blodklumpar. men jag tänkte kolla ändå =)

anonym (petris)
    klumpen som kom idag var ungeför lika stor som en vindruva, kanske något större. räknas det som en mindre klump tro?

• Anonym (Petris)

Ja, det låter som en mindre klump. Till mig sa de att de skulle vara stora som citroner för att räknas som stora. Det låter väldigt stort tycker jag, så då skulle man ju reagera...
    Om du ändå är orolig så kan du ju alltid ringa förlossningen och höra.
    Men det är nog lugnt!

• Hexx

Det är precis som det ska vara. Så länge det inte luktar illa är det ingen fara.

• zoffi

Kan berätta att det för mig vid två tillfällen kom ut en seg blodklump stor som en handflata. Blev naturligtvis jätteorolig och kontaktade sjukvården som sa att det inte var jättebra, men att det inte var nån fara så länge jag inte fick ont eller feber, vilket jag inte fick. Så det är nog ingen fara.

Svar på tråden slem och klumpar i avslaget