• tessan82

på jakt efter gravsten

hej!
    jag tänkte höra om det e nån som har nå bra sidor där dom säljer fina gravstenar till ett hyvssat pris?(e helst jakt på ett stående hjärta men hittar ej d nånstans)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-24 13:19:56:
    tack för alla tips har nu äntligen hittat en gravsten vi fastnat för ett hjärta me 2 händer som håller i d..

• Svar på tråden på jakt efter gravsten
  • Erita

Modell 263 är ett hjärta
    Lycka till

• Erita

eller 724 som är ett upprättstående hjärta

• Myslan me Zac

Jag har ett liggande hjärta i mitt galleri, kolla det om du vill. Tror alla begravningsbyråer kan hjälpa dig med det.

• Skuttrik

Jag har ett stående hjärta i mitt galleri.

• Jozie

fonus har ett hjärta med två händer som håller upp det...jättefint, vi funderar på att skaffa en sån gravsten till vår lilla Helix grav.
    tror att den finns på www.fonus.se

• PETRA 73

Hej jag har ritat vårat stående hjärta själv.Gå in på min sida o titta om du vill.Lycka till.Kram Petra

• Ina 67

Ett hjärta som hålls av två händer har vi till våran dotter.
    Vi kontaktade ett stenhuggeri, det närmaste vi hittade i telefonkatalogen. Vårat hjärta kommer från Kina och det gör att det är ett helt annat pris än det fonus har. Vårat kostade 9500kr, medans fonus tar närmare 20.000kr. Det kan löna sig att kontakta ett stenhyggeri istället för fonus.
    Ni har där stora chanser att påverka och möjligheten att se stenen innan den är klar.

Hoppas att det går bra. Mitt tips är att titta runt och ta god tid på er innan ni bestämmer er. Stenen ska ju stå där för alltid (tyvärr).
    Vi gjorde så att vi gjick runt på flera kyrkogårdar och kolla på stenar för att ha ett hum om hur vi ville ha det.
    Men i slut änden var det han på stenhuggeriet som visade oss den stenen vi slutligen bestämmde oss för.
    Men ta tid på er är mitt råd, det ska kännas rätt i era hjärtan.

Kram Carina med ängel Josefine

• ia25

Vi ritade oxå vår sten själva. Finns bild i galleriet.

• Ärtan1

Hjärtat med två händer kostar lite över 18000 kronor på fonus tyvärr

• lill anna

VI HAR BESTÄLLT FRÅN FONUS HJÄRTAT SOM TVÅ HÄNDER LYFTER UPP
    DET SKULLE KOSTA 12.546 KR..

DÅ ÄR STENENS MÅTT BREDD= 45
    DJUP= 30
    LÖPMETER= 105

SOCKEL RUNT (BLOMLIST)

HJÄRTAT ÄR I SVART GRANIT, TEXTEN LJUSGRÅ

VI KOMMER FÅ DEN I SLUET PÅ MAJ, HOPPAS SÅ ATT DEN BLIR JÄTTE VACKER TILL VÅRAN ÄLSKADE ÄNGEL..

HOPPAS SÅ ATT NI FINNER DEN STEN SOM PASSAR ER BÄST..

KRAM ANNA ME ÄNGELN NATHALIE

• Desimanda

Jag har ett stående hjärta i mitt galleri, kolla om du vill.
    Priset beror på storleken oxå, våran skulle kosta ca 12000 kr men vi vill ha hjärtat ngt bredare så det gick på 15000 kr.

Stolt mamma till 2 buspojkar och en söt ängla flicka * älskar *
  • Bzanna

Vår dotters gravsten är också formad till ett hjärta. Även den är "egendesignad".

Den är helpolerad i svart diabas, med vit text, vi har också låtit blästra in hennes hand- och fotavtryck i den.

Vi anlitade www.eaststoone.se , som jag rekommenderar varmt!
    De är vänliga, snabba och har otroligt bra priser.

Bilder finns i mitt galleri, samt på Youlinas minnessida; www.kandell.de

• rosaid

vi köpte en till pappa från fonus,jag la in den i mitt bildgalleri om du vill se,den kom i fredags

Svar på tråden på jakt efter gravsten