Pratar baklänges?
Vår dotter som är 2 år pratar ännu inte rent men pratar å andra sidan mycket.
Men hon vänder på rätt många ord och säger dem baklänges.
Är detta vanligt?
Upp blir Ppu och Jobba blir Bojja.
Vår dotter som är 2 år pratar ännu inte rent men pratar å andra sidan mycket.
Men hon vänder på rätt många ord och säger dem baklänges.
Är detta vanligt?
Upp blir Ppu och Jobba blir Bojja.
Jag tycker att det låter begåvat! Tala om abstrakt och fantasifullt tänkande. Coolt!
jag gjorde så ofta när jag var liten. Kan fortfarande tala flytande baklänges
Vissa personer kan prata flytande baklänges. Det är något medfött tydligen. Jag hade en klasskamrat som var så, fast det är rätt ovanligt.
lilla e - jag köper att hon är ovanligt begåvad
Och vad kul att det verkar förekomma! Har aldrig hört talas om det själv!
Micki> Hur funkar språket för dig annars? TRor du att du uppfattar ord på ett annat sätt än de flesta? Läser du baklänges oxå?
Vissa kan det, men det brukar inte inverka på språkutvecklingen, hon är bara kreativ som sagt Hon leker med ord!
En väns lillasyster gjorde det: luftballong blev "fyllebong", kastrullock blev "strullkalock".
Jag borjade tala baklanges (flytande) nar jag var valdigt liten...typ tre ar...och kan det fortfarande pa de sprak jag kan Det ar kul!
Det är logiskt att prata baklänges. Hon härmar ju, och börjar med ljudet hon hörde sist. Min tjej gör likadant. Fot blir tos (har lite svårt med F)osv.
haha va kul!!! d enda jag gjorde baklänges när jag var liten (detta har även min son visat begåvning för)^*fniss* är att krypa baklänges in under soffan o sen fastna därunder!!! hehe
astarte. jag har inga som helst problem med mitt språk. har haft mvg i alla språk jag läst. Vill inte skryta men vill berätta att dottern din kanske blir lika duktig på språk som jag
läser dock inte baklänges Jag kan om jag försöker men det är inget jag brukar göra
det är nog bara ett begåvat barn ska du se
Micki> Vi säger väl det. Har ju alltid misstänkt att hon är våldsamt begåvad