Kan huvudvärk bero på järnbrist?
Jag har haft så mycket huvudvärk sedan jag testade positivt (vecka 7 nu) Äter inga vitaminer eller något, borde jag göra det? Vilka i så fall?
Jag har haft så mycket huvudvärk sedan jag testade positivt (vecka 7 nu) Äter inga vitaminer eller något, borde jag göra det? Vilka i så fall?
Detta undrar jag också! Min huvudvärk kommer på eftermiddagarna oftast...
Ja det kan det göra men det behöver inte vara det. Så tidigt i graviditeten har jag dessutom för mig att man kan ha det av hormonerna.
Du behöver inte äta ngt om du inte har lågt värde. I allafall inte så tidigt. Gå och kolla ditt hb på vårdcentralen för att veta.
Min huvudvärk som jag får beror på järnbrist.. Får pula i mig så mycket järn att man snart blir en järnstaty *L*
Jag har också huvudvärk, särskilt på eftermiddag/kväll (just nu!). Jag skulle tro att det beror på omställningen i kroppen och inte vitaminbrist. Jag äter själv en multivitamin om dagen. Folsyra är viktigt att äta när man är gravid! Kram på dig och hoppas att huvudvärken släpper.
JAg har haft huvudvärk också.BM sa att det beror på lågt blodtryck, men att det brukar lätta längre fram i graviditeten.