Någon som slutat amma vid mjölkstockning?
Hur går det till, får man medicin så mjölken ska sina eller måste man vänta tills mjölkstockningen är över? jag har fått pencillin mot stockningen nu men jag orkar verkligen inte mer =(
Hur går det till, får man medicin så mjölken ska sina eller måste man vänta tills mjölkstockningen är över? jag har fått pencillin mot stockningen nu men jag orkar verkligen inte mer =(
hejhej jag slutade amma när jag fick mjöklstockning... du går till en dockter så ger han det pencelin och sen ger han dej nåt annat så bröstmjölken upehör det bästa som fins
måde som en prinsessa när jag fick pencelinen
hur snabbt går det innan stockningen försvinner? behöver jag vara orolig att hon inte kommer ta flaska? så man behöver inte vänta ut att stockningen försvinner med pencillin först?
Jag börjar undra om jag inte fått mjölkstockning, de är varma, ömma och lite knutiga... jag masserar dem och håller de varma, masserar under amningen för att underlätta för bebisen, hoppas det hjälper, jag vill inte sluta amma. Det verkar ändå som om det kommer mjölk, bebisen har mjölk runt haka och mun när han sugit och när han suger från ena så droppar det från andra.
Varför sluta amma pga mjölkstockning? Det har jag haft typ 10 ggr och även ätit antibiotika för bröstinflammation, men det är väl ingen orsak att sluta amma??!!
Varför en sådan hård ton? Det är olika för oss alla. Det är jättebra att du har lyckats, men dra inte alla över en kam för det.
Inte meningen låta hård.:) TS; Man behöver inte äta pencillin enbart för mjölkstockning. Det behövs först om det hela övergår till bröstinflammation. Det märks genom att bröstet hettar och du får hög feber. Då MÅSTE man däremot få antibiotika!
Stockningen går bort om du masserar bröstet lätt där det är knöligt, pumpar ur och ammar oftare och har varmt beslag på bröstet.Att amma oftare är bästa sättet att undvika stockning, som är mest vanligt i början (första månaden). Sedan brukar de problemen försvinna, då brösten anpassat sig efter babyns sug.
Jag tycker att jag gjort enligt konstens alla regler men det ha inte blivit så mycket bättre. hur länge kan mjölkstockning hålla i sig? Jag har haft det i två veckor nu.
Jag tycker inte att det är konstigt att man tröttnar på att amma om man aldrig blir bra.
Vad är det för pencilin man kan äta mot det? Och hur vet man at det blvit inflammerat?
Om du haft mjölkstockning i flera veckor ska du kontakta läkare. Att brösten är spända betyder dock inte mjölkstockning. Man känner skillnad: bröstet värker och blir knöligt. Inflammerat är det först om du får hög feber och blir riktigt dålig.Då krävs alltså antibiotika, inte annars. En mjölkstockning som man inte får "botad" på ett par dagar brukar leda till inflammation, men har man inte feber så har man heller inte bröstinflammation.
Här finns mer info: www.amningshjalpen.se/radgivning/mjolkstockning.htm
nee men jag har haft 40 gradersfeber och yrat knappt kunnat gå så därför fick jag pencillin ..men dom gav mig fel dos först med..amatör läkare på närakuten... och nu har jag fått sår på vårtan med..har masserat knölarna men jag tycker dom försvinner men bröstet är fortfarande stort!!
ju, brösten brukar vara ganska stora under första månaden el två, tills mjölkproduktionen stabiliserats. det är ingen fara med det, så länge de är mjuka och inte heta.
man ska inte massera en stockning, bara stryka lätt
Tack för alla bra tips