Rostfritt eller vitt??
Vad skulle ni köpa? eller välja? ( om ni skulle välja på detta )
*rostfritt eller vitt? Kyl, frys....
*målade skåps luckor? eller byta allt?
Kan inte bestämma oss!!!
Vad skulle ni köpa? eller välja? ( om ni skulle välja på detta )
*rostfritt eller vitt? Kyl, frys....
*målade skåps luckor? eller byta allt?
Kan inte bestämma oss!!!
vitt, absolut - det valde vi när vi byggde nytt hus. Rostfritt känns väldigt 2003!
Byta allt, lika bra när man ändå håller på - om man har råd!
Det beror lite på hur köket ser ut, vilken färg på köksluckorna du vill ha, och om köket är litet eller stort.
Vi målade om köksluckorna när vi köpte vårt hus (de var blå från början) Och sen bytte vi ut hela rasket och köpte då vit kyl/frys, men spisen och fläkten är i rostfritt. Kolla gärna i mitt galleri om du vill se
Vi skall ha vita luckor i vårt kök och valde därför rostfria vitvaror. Vita vitvaror till den "vita" nyans som är på våra skåpsluckor fungerade inte alls (såg faktiskt helt förskräckligt ut) och rostfritt var därför ett måste (att ha allt helintegrerat fanns inte i vårt tillvalspaket och vi fick därmed nöja oss med en helintegrerad diskmaskin).
Det är omöjligt att svara på vad som är bäst då det gäller att måla om luckorna alternativt byta ut hela köket då jag inte sett någon bild...
rostfritt ej helblankt!! KÄNNS INTE ALLS 2003 *L*
Vita vitvaror. Är tidlöst - har alltid funnits - kommer alltid att finnas. Ev med inbyggt/fronter.
(rostfritt är mode - Men lite för mycket storköksvarning om man har det på allt enligt mig- man kommer att se årgången på vitvarubytet att det skett kring år 2003 +/- 5år! Men det är snyggt - just nu!)
Tänk på: Rostfritt på vitvaror som blir varma = mycket fingeravtryck (det går inte att fingeravtrycksskydda sånt)
Du gör dig olycklig med rostfritt. Är helt omöjligt att hålla rent och fritt från fingeravtryck.
mmmm, jag har funderat lääääääääänge men kommer inte fram till nåt.... såg att man kan måla vitvarorna... blev jätte snyggt! men jag vet ju ingen som har gjort d så man vet ju aldrig i längden... Funderar på att prova för det dröjer nog inte länge innan vi ska byta ändå
Angående luckor... man kan väl lackera om dom? Ta bort "listerna" ( ser ut som lister) ? Jag vill inte ha blanka luckor.. matta vita.....
Tips?
Tack alla
Jag skulle också valt vita vitvaror. Tycker också att det känns lite "2003" över rostfritt, lr rättare sagt- jag ledsnade väldigt fort på den trenden. När det gäller fingeravtryck och fettfläckar på rostfritt så ska man smörja in ytan med matolja. Har ej testat själv men hört att det ska vara bra. Värt att testa kanske...
Om du inte har börjat ledsna på dina luckor tycker jag att du ska lämna in dem för målning/lackning. Jag tycker det är riktigt snyggt med en sån yta som bilar har och då passar väl billackningsföretag väldigt bra.
Ska du prompt ha rostfritt så köp rostfritt som inte täckt med fingeravtryck! Vet inte vad det är för material, kan det vara aluminium?
Jag skulle nog ha satsat på vitt och sedan skulle jag nog byta ut hela köket då jag tycker det ser billigt ut om man väljer att bara lämna in luckorna på målning osv.