• Anonym

Rödhårigt.

Jag är tillsammans med en kille och både han och jag är ganska fåfängda. Vi planerar barn men jag är så rädd att mitt barn kommer att bli EXTREMT rödhårig. Både jag och min kille är lite rödlätta och väldigt bleka av naturen så med 99% risk blir barnet rödhårigt. Jag är rädd att barnet kommer känna sig udda, blir retad, att min kille inte kommer att tycka att min dotter/son är söt o.sv.

Ibland har jag lust att dra från detta förhållande o träffa en svart/mörk kille. Är jag ensam om detta problem???????????? Jag är ledsen om vissa tar illa upp för detta inlägg men detta är ett problem för mig som kanske inte är så friskt....

• Svar på tråden Rödhårigt.
  • NiXxI

Oj!! Ja du, även om du träffar en mörkhårig eller själv hade varit blond etc så kan du ändå få ett barn som har rött hår. Dessa pigment kan ärvas i rakt led, eller på längre sikt i generationer faktiskt. Så dte är inget du kan styra med val av partner direkt....

• Duckan74

Tanken har slagit mig och min man också. Tänk om vi får rödhåriga barn!
    Men tänk lite längre, hur många färgar inte sitt hår rött just för att det är så snyggt?! Sluta fundera på det, bara tossigt.

• Lilou

Hmm...och vad ar problemet med att ha ett rodharigt barn?

• Nilla2005

Oj oj.... Jag soom tycker att rött hår är så fantastikst vackert!

Är det verkligen det röda håret som är ett problem? Ja menar, i och med att du tom funderar att lämna killen för att kunna träffa en mörkare kille.... Känns som håret är en bagatell?

• NiXxI

Haha...satt här och filosoferade över lillan i magen...tänk vad underbart söt hon skulle vara som alldeles rödhårig och fräknig. Nåja, oavsett färg på håret är jag säker på att mitt barn kommer att vara sötast i världen iofs...men tanken bara slog mig. Jag tillhör nog de som gillar rödhåriga

• Tesie

Jag undrar med vad som är problemet med ett rödhårigt barn. 2 av mina småsyskon är extremt rödhåriga och det är så fint.

Och varför skulle inte din sambo tycka att ERAT barn var fint? För det var väl erat eller är det bara ditt?

Du ska se det löser sig så fort du fått ditt barn, du kommer inte bry dig vilken hårfärg ditt barn har, den kommer vara sötast i hela världne oavsätt

• Lola Jämtland

Så rödhåriga barn är inget bra alltså? Ok.....

Rött hår kan ju uppstå ändå även om du o din partner inte skaffar barn tillsammans.

O barn kan bli retade för 1000 andra saker än just hårets färg!

/mamma till en Pippi Långstrump. Bilder finns i galleriet.

(tror fan jag blev lite sur över trådstarten men det går över)

• MARIA99

jag är oxå rödhårig ( min naturliga hårfärg på korten). Blev mobbad massa för detta i tonåren & mådde verkligen kasst p.ga mitt hår! Som liten blev jag retad endel oxå för " pippi långstrump". Min man är dock inte rödhårig..
    Mina barn har inte ärvt min hårfärg utan e blonda i olika nyanser.. Inte säkert eran barn ärver det heller..
    Nu som vuxen är jag nöjd med mitt hår & skulle inte ha nått emot att nått av mina barn skulle ha ärvt det..eller om 3:an gör det nu. Det enda jag hoppats på är att barn skulle vara snällare än vad dem var emot mej.. men vill de reta nån hittar de väll alltid på nån sak & det behöver ju inte vara håret..
    Tycker inte du ska tveka med att skaffa barn med din pojkvän

• Lilou

Ja jag ber om ursakt...men problemet maste ju nastan vara djupare an detta...jag kan forsta om du skulle vara orolig for att klara av ett barn med, sag, DS...inte alla kan det...men harfarg?....

• soffien

min mamma har råttfrägat hår och min pappa har nästan svart hår och vi är fem syskon som har följand hårfärger: jag var orangehårig men blev sedan blond, min äldsta bror är nästan svarthårig, min syster har kastanjefärgat hår, min näst yngsta bror har har lite mörkare brunrödlätt hårfärg och min yngsta bror är super blond! så det finns verkligen ingen garanti för hur barnets hårfärg kommer att bli bara för att båda är rödlätta eller inte röda alls som mins föräldrar!

Svar på tråden Rödhårigt.