Osteopat , bli GRAVID?
Finns det någon som har erfarenhet av Osteopat, på grund av ofrivillig barnlöshet? Jag ska snart gå på min första behandling och jag är nyfiken om någon blivit gravid med hjälp av det????
Finns det någon som har erfarenhet av Osteopat, på grund av ofrivillig barnlöshet? Jag ska snart gå på min första behandling och jag är nyfiken om någon blivit gravid med hjälp av det????
Hur skulle en Osteopat kunna hjälpa!? Han/hon jobbar ju m skelettet.
Ska du dit ang din barnlöshet?
Jag har själv gått hos en osteopat pga diafragmabråck (som jag blivit helt symtomfri från) och min osteopat har hjälpt flera par som haft svårt att få barn. Lycka till med behandlingen!!
vet inte riktigt HUR en osteopat kan hjälpa, men jag stövlade i alla fall in häromdan på ett hälso-hus som tyckte att jag gott kunde testa , för en del hade blivit hjälpta. Bland annat berättade receptionissan att det kan vara så att ens bäcken kan ligga i obalans och med hjälp av osteopat, kan man rätta till det.
Clarenville, -Det verkar ju hoppfullt!
Nu har jag varit på behandling, jag har ett skevt bäcken och står snett, hon påstod att behandlingen kan hjälpa att bli gravid lättare men att det inte är en garanti, well well cykelställ, vi får väl C , snart har jag BIM och jag gjorde behandlingen samma dag som jag fick fullt utslag på äl-stickorna...
Enl vad jag har hört så har det även med nacken att göra.Jag vet flera stycken som haft svårt att bli gravid men när de har varit till osteopaten så har denne knäckt till nacken och sedan ha de blivit gravid,vet att detlåter mysko men det är värt ett försök iaf.Osteopaten säger att det inte finns vetenskapliga bevis men dom som håller på med detta tror på det,kanske kan vara värt ett försök.
SJYSST! Tja man vet ju aldrig och jag är tillräckligt desperat att tro på osteopatin -he he . Jag tycker att det verkar vara rimligt i alla fall.
Personligen tycker jag det låter helskumt,men det är absolut värt ett försök Om din osteopat inte vet vad det handlar om,skriv till mig så skall jag prata med min så får ni mer info om vad det är.
Jodå hon verkar veta vad hon gör, hade dessutom hjälpt någon att få en lättare förlossning. Jag tror jag tolkar osteopatin ungefär som medicinsk qi-gong som jag utövar själv ibland (har inte gjort det på ett tag, dumt egentligen eftersom man blir lättare gravid)
hej,
vill kika in o först o främst säga "tack"!
Jag hade funderat tidigare på o ta kontakt m min "gamla" Osteopat jag gått t f just snett bäcken, olika långa ben, ond rygg, nacke o axlar.
tack vare denna tråd så tog jag konaatkt m honom o har varit där 2 ggr nu. Vet ej resultatet än, har bim om några dagar.
men hur som helst, tack f att ni fick mig att söka upp honom igen. han har hjälpt flera stycken att bli gravida, bla en som haft 11 mf o sökte hjälp f annat blev gravid o har äntligen fått sitt efterlängtade barn.
han förklarade idag att står bäckenet snett så hamnar ryggraden i obalans, o gör den d så skickas inte rätt signaler o hormoner t hypofysen. Likaså så måste d vara balans i alla vävnader lr hinnor lr va d nu var, som rör sig o styr massa saker. Dom påverkar oxå hypofysen.
så mitt tips t fler e att ta kontkat m en Osteopat!
kram o lycka till o glad sommar!
jag var till en väl ansedd osteopat i Stockholm-väldans dyr!! och han skulle just fixa detta med mitt bäcken..som gör att hormonerna och hypofysen inte funkar ihop... men han fixade deffinitivt inte detta till mig. så nu undrar jag om en vanlig kiropraktor kan göra samma sak??
coockie