• Lillskruttan

Tvillingnamn...

Hej!
    Ni som väntar två, har ni funderat på namn ännu? Vi har äntligen kommit överens om två pojknamn (om det skulle vara två killar där inne) som båda två accepterar och tycker är fina. Vi bestämde oss för att välja ett namn var...men att den andra måste tycka att partnerns val är ok. Hur har ni tänkt?

Såklart får man ju se om namnen passar när bebisarna kommer men man vill ju spåna lite

• Svar på tråden Tvillingnamn...
  • Den där Linn

Jag fick välja mina heeelt själv
    Blev en Ville och en Milton

• Havanna

Det var väl ungefär så vi tänkte med. Vi visste att den ena tvillingen var en kille så hans namn var redan klart - Linus. Det namnet var det min man som kom på, jag var lite tveksam till en början men namnet mognade och jag började tycka om det! Nu är han ju bara en riktigt liten Linus... Den andra tvillingen trodde vi att det var en Ida, men ut kom Isac!! Isac var mitt val av namn!

Lycka till i namndjungeln!

• PuhTiger

Jättesvårt... skulle det vara två tjejer har jag väl en "dröm" att de ska heta Linnéa och Viola - två blomsterflickor - efter min mormor och mormors syster... Men samtidigt tror jag det är svårt att bestämma namn i förväg... Vill nog hellre vänta och se "vilka" som bor därinne först... De kanske inte alls "passar" i namnen vi vill ge dem...

Dock kommer jag nog att förbereda mig/oss till viss del så vi har ett urval först... nånstans måste man ju börja!

PS! Milton e' himla fint... och Isaac gillar jag oxå! DS!

• Fru Stjärna

Jag är bara för att man inte skall välja så lika namn. Om det är enäggstvillingar kan det vara så svårt att skilja på dem i alla fall... Minns ett tvillingpar från lågstadiet som var lika som bär och hette Mirette och Marita. Har fortfarande ingen aning om vem som var vem...

• cta

Jättesvårt detta med namn,är det 2 flickor inne där klurar vi lite på Ella och Thea,pojkar har jag ingen aning om.
    Men man vet aldrig vad som tittar ut,när jag väntade dottern hade vi bestämt att det var en Tyra eller Alicia om det var en flicka,men det passade bara inte på henne,så det blev en Ida,ett namn vi inte ens nämnt innan.

• spacecandy

ester och noomi

agnes och rakel

elliot och theo

jacob och oscar

det är lite namn vi har funderat på...

• Vargtass

Svårt vi har inte lyckats hitta de namn vi vill än. Har läst lite om det här med namnval på tvillingar. De ska inte var för lika och inte kunna sättas ihop till dubbelnamn. Det var någon undersökning där någon hade frågar vad heter ni? båda tvillingarna hade svarat i "kör" Anna-Lena. Inte riktigt bra kanske. De ska nog också ha två ungefär lika långa och svåra namn. Har den ena ett lätt namn och den andra ett svårt kan det annars bli att den ena kan skriva sitt eget namn mycket tidigare än det andra barnet. Hmm... mycket att tänka på när man väntar tvillingar! Men det är det väl värt!! :)

• Spaceray

Vi har tänkt Samuel och Savannah om det blir en av varje. Men om det blir två tjejer så kommer jag inte på nåt bra som passar med Savannah... Nån med tips?
    Vi vet att ena är en tjej, så två killnamn behöver jag egentligen inte men det skulle va bra om man hade några namn av varje så man har lite att välja på, ifall de inte skulle passa i det man hade tänkt.
    Jag tycker det är jättesvårt med namn nu, jag får hoppas att det blir en av varje och att dom passar bra i de namn vi hade tänkt!!

• Tvillingmam

Vi hade sett på ul att det var en kille så vi hade bestämt att han skulle heta Emanuel, efter min mans farfars far, men vi kunde inte komma på något mer namn till tvåan. På BB bara kom namnet Valentin, han var så liten och ömtålig mot brorsan. Dessutom fyllde min mamma år på Valentin dagen, så det blev ett sätt att hedra henne också! Nu efteråt har jag kollat i släkt böcker och Valentin finns långt tillbaka på mammas sida! Vi har kort efternamn, så tycker jag det är okej med långt förnamn, det är kanske också något att tänka på! Lycka till!!

Svar på tråden Tvillingnamn...