Pigmentfläckar i ansiktet
Har redan lyckats få pigmentfläckar i ansiktet. (Grekland en vecka...) Är i v 10. Fler som drabbats? Vet ni om det går bort?
Har redan lyckats få pigmentfläckar i ansiktet. (Grekland en vecka...) Är i v 10. Fler som drabbats? Vet ni om det går bort?
jag har också fått en pigmentfläck i ansiktet redan, och det var den svenska solen som gjorde det detta problem fick jag för 2 somrar sedan, och det är inte roligt. Försöker smörja med hög solskyddsfaktor där fläcken är men det verkar inte hjälpa. Fick även 2 fläckar under ögonen som brändes bort med laser, men det blir ju till att välja: pigmentfläck eller en vit fläck som det blir när man laserbehandlar, inget av det är ju kul.
min mamma fick mycket pigmentfläckar i fejan under sin senaste graviditet och de har inte försvunnit. däremot bleks de med tiden om man tar det lite försiktigt med solandet. men det kanske varierar från person till person...
jag har hittills klarat mig, men då har jag massa fräknar så jag är ju fläckig ändå
ts: jag tror inte att fläckarna går bort, bleknar till vintern men återuppstår på sommaren, tyvärr.
Trist!
Jag har fått bort mina pigmentfläckar med kemisk peeling. Ni kan läsa mer på www.stureplanskliniken.se...vet inte om man ska göra det när man är gravid i o för sig....
Så här står det där:
Pigmentfläckar som beror på hormonella förändringar bör däremot behandlas med kemisk peeling, eftersom IPL och laser riskerar att förvärra pigmentfläckarna istället. Vid peelbehandlingen gör man huden mottaglig genom ahasyror och använder pigmentreglerande ämnen som phyticsyra och kojicsyra för att både bleka ner pigmentfläckarna och för att stabilisera pigmentbildningen i pigmentcellerna så att man förebygger framtida pigmentfäckar.
Jag har också fått pigmentfläckar. Solade solarium någon gång rätt tidigt i grav. Fick då 2 st i ansiktet, dom försvann dock då jag blev "blek" igen. Däremot så kom dom tillbaka nu då jag har varit ute i solen. Har hört att om man väl får så försvinner dom inte.
Blir sitta i skuggan o hög solskyddsfaktor för min del tills bebis har kommit ut.
Hmm.. hur ser de här pigmentfläckarna ut egentligen? Är det ungefär som ett födelsemärke? Kanske inte märks så mycket på mig som har fräknar och sådär tänkte jag..
Jag an vänder en kräm från oriflame mot pigment fläckar å jag tycker det hjälper provade även syre behandling på salong men det hjälpte inte gjorde bara jätte ont hadde fult i ansiktet. men skydda sig i solen gör jag och hög sol faktor inte under15.
Dom ser nog olika ut från person till person, mina är ca 1 cm stora o har samma färg som ljusa fräknar ungefär. Dvs inte mörka som ett födelsemärke riktigt. Kan tänka mej att det skulle synas mindre på en ed fräknar.
Kan brun utan sol hjälpa mot detta?
Om man alltså ej fått några ännu?
Så pigmentfläckar är inte vita som ej kan få färg, det trodde jag. Oj då!!
Om ni orkar får ni gärna svara i min gästbok för då är jag säker på att jag ej missar det!
KRAM
hur vanligt är det med pigmentfläckar. Älskar solen och har sett fram emot sommaren. Skulle vara en mardröm att behöva tillbringa den i skuggan
Jag vet inte hur vanligt det är, men i tidningar står det i alla fall att det är vanligt. Mina fläckar är några cm stora och är som en klump med fräknar kan man säga. Jag är alltså brunare på de partierna. Inte så snyggt med de två partierna jag har i pannan, med en liten vit vik i... Syns dock inte alltid lika mycket, men jag får nog verkligen satsa på hög solskyddsfaktor i sommar. Fick lite av solarium i början av graviditeten och resten i Grekland, trots att jag hade solskyddsfaktor 15...
Min bm har sagt att jag ej får utsätta mig för direkt solljus!
Det ända jag kan säga är skydda ansiktet mot solen med solhatt eller keps i solarium kan man ha en tvättlapp eller något annat för ansiktet.
Det är svårt att sminka över dom så dom inte syns.
jag har pigment fläckar i pannan och när solen kommer å jag inte hunnit skydda huden så undrar folk vad som hänt... inte kul.
har provat allt förutom laser.