Nu är vi desperata... Allergi!
Hej!
Min stora kille är SÅ allergisk och ingen riktig hjälp får vi! Vi har varit till vårdcentralen flera ggr (det är lika varje år) och i våras fick vi aerius tabletter och det kändes bra men icke... Tabletterna är egentligen från 12 år men Joel fick dem ändå, han är 10. Nu när våren expoderade var det lika besvärligt som vanligt och han fick öka dosen till vuxendos med påföljden att han fick nässelutslag på hela kroppen, vet ej om det är läkemedelspåverkan eller något annat.
Idag var vi återigen till vårdcentralen och träffade en läkare som knappt pratade svenska, han sa att Joel skulle ha på sej strumpor & byxor och stanna inne!!! Han tar alltså mediciner halva året!
Vi fick i alla fall betapred (kortison) och blev hemskickade och de hjälpte inte alls! Nu är jag väldigt uppgiven för att inte tala om vad Joel är, ska vi åka in akut eller vad ska vi göra - tips, råd & stöttning mottages tacksamt!
Jag bad puckoläkaren om en remiss till en allergimottagning men det ville han inte fixa för vi skulle få hjälp på vår vårdcentral - punkt slut!