• Mollan

"Akta våra barn"-skylt

Vi bor intill en ganska farlig väg med 50 som hastighetsgräns. Vi har en lång tomt, utmed denna väg och har funderat på att sätta upp en eller två skyltar som varnar för att barn/djur vistas i närheten. Vart får man tag i dessa skyltar och får man bestämma själv vad som kan stå på skylten? Jag har sett de vanliga standard, typ på Micro, men är det någon som gjort en egen skylt? Vi vill gärna sätta upp en lite annorlunda skylt så att folk hajar till lite.

• Svar på tråden "Akta våra barn"-skylt
  • Norahs mamma

Har för mig att man inte får sätta egna vägskyltar...

• Mollan

Nja, men en sån här skylt måste man väl få sätta upp!? Jag får väl söka tillstånd hos polisen annars...

• Smilie

Jag såg en skylt, dit vi skall flytta för övrigt, den fick oss verkligen att Haja till och krypköra

Det var tre barn, förstoringar på dessa (foton) överplastade..

Också stod det bara,

-hinner du stanna?

Det visste var den satt ...

• Mumin

Om inte annat kan man ju sätta den innanför sin tomtgräns men så det syns från gatan.

• missvegas

Jag har sett såna skyltar på babyproffsen .. har för mig att dom kostade 150kr.

• Mollan

Smilie - låter som en väldigt bra grej!

Men jag undrar nu om det kanske inte är tillåtet att sätta upp alltför provocerande och uppseendeväckande skyltar utan tillstånd... Trots att det är vår tomt. Vad tror ni?

• Mollan

Jag har förresten sett en skylt där det stod "akta våra tama djur och vilda barn" på. Den gillar jag!

• Tiril

jag köpte en skylt på min närmaste barnaffär, gå in och fråga där dom säljer barnvagnar mm där du bor.

Svar på tråden "Akta våra barn"-skylt