• Poena

Kalorifattigt godis

Har varit uppe några trådar innan men jag tar gärna fler tips

Popcorn (ej micro) och salta pinnar är ju bra, finns det något sött? frukt är det alltid bra att äta, hur mycket kalorier kan det t ex vara i ett äpple?

Nötter älskar jag men det är ju mycket fett i dem (även om det är nyttigt) så de undviker jag gärna.

• Svar på tråden Kalorifattigt godis
  • Medusan

Dietorelle har många goda smaker att välja på, har nyligen upptäckt att även viktväktarnas godis är rätt så gott.

Dessa innehåller ju dock artificiella sötningsmedel, men om man inte äter mängder så lär det inte vara "farligt" på något sätt

Glassorbet är också jättegott och innehåller färre kalorier än vanlig glass. För att inte tala om jordgubbar och annanas *mums*...

• Lycka77

försöker hålla mig ifrån Dietorelle, men blir otroligt dålig i magen av det!

Alla slags frukt nu till sommaren är ju underbart, bättre än godis

• Poena

Jordgubbar är ju bra.. och gott

Skulle nog kunna äta torkad frukt i mängder, gillar särskilt lite segare snacks, men jag vet att torkad frukt inte är bra

• Medusan

Lycka - Jo Dietorelle kan ha en laxerande effekt, speciellt om man äter mycket

• Jenny Tom

Eglass variant som är jätte gott tycker jag man tar frysta bär och mixar dem så får man en glasslikande sorbe jätte gott.

• Medusan

Ytterligare ett smaskigt och relativt nyttigt tips är smoothies, man kan verkligen göra supergoda sådana med ganska enkla och nyttiga medel

Svar på tråden Kalorifattigt godis