• Anonym (Är det så?)

Blir man lättare gravid om tjejen får orgasm?

Lägger det här så jag kan vara anonym. Vill gärna det i denna frågan....

Har hört och läst en hel del om att det ska gå lättare att bli gravid om tjejen får orgasm (samtidigt som killen eller?) vid samlaget.
    Är detta en myt eller ligger det sanning i det?

Ibland får jag orgasm och ibland inte....

• Svar på tråden Blir man lättare gravid om tjejen får orgasm?
  • Anonym

Jag får alltid orgasm och 9 av 10 samtidigt, men när jag blev gravid så hade jag inte det, så jag är levande exempel på att det funkar

• getingmidja

Det låter som en präktig myt!

• Anonym (he)

Tror också att det kan vara en myt, men förklaringen jag hört är att sammandragningarna kan hjälpa spermierna uppåt så att säga. Låter ju logiskt. tror inte det gör ngn skillnad om det skulle va lättare att bli gravid dock. de klarar nog att ta sig upp ändå!

• Diorlover

Jag har hört att utlösningen tjejer får när dom kommer är spermie dödande. det sa dom på ett sådant program på discovery.. ingen aning om det stämmer.Jag kommer varje gång när vi har sex å jag har blivit gravid..

• Anonym (Är det så?)

Låter bra det att det är en myt:_).

Visst kommer jag ibland men vill inte känna att det är en press, att jag MÅSTE komma... Ibland gör man det och ibland inte.

• danitra

Jo, visst har man kunnat bevisa att det är en fördel om kvinnan får orgasm om man villåstakomma en befruktning men detta är ju väldigt långt från den viktigaste faktorn.

• Anonym (Är det så?)
    ska det vara....inte:_)
  • Samach

Hej! Hört att orgasm kan sätta igång ägglossningen så den kommer lite tidigare än den annars skulle gjort (borde ju mest vara om man har oregelbunden mens kanske?) Och då skulle man ju i så fall lättare bli gravid efter det samlaget.

• My Lovely Little Lumps

har aldrig haft orgasm vid samlag o har 2 söner som ingen var planerad

• Jennie med ie

Ägglossningen styrs av hormoner, inte av samlag och orgasmer.

Svar på tråden Blir man lättare gravid om tjejen får orgasm?