• 83an

Kan man frysa i...

Om man gör egen mat kan man frysa den i glasburkar som man köpt barnmat i?
    Eller hur fryser ni potionerna till de små?

• Svar på tråden Kan man frysa i...
  • Thèresé  1982

Glas i frysen...risk att det går sönder.
    Jag fryste in i små fryslådor.

• Carro Å

jo det kan man men se till att den inte är full då maten sväller när den blir fryst. Men det är nog bättre att frysa in i plastpåsar.

• sarahrara

När min Isak var liten och bara åt smakportioner så frös jag in portionerna i såna där so an fryser isbitar i. Det var bara att klämma ut som en isbit och sedan värma. När han blev större och det handlade o större portioner så frös jag i små matlådor eller andra plastskålar.

• snillis

Jag fryser i burkarna. Det är inte många dagar de står i frysen.

• Thena0507

Ja det kan man.det gör jag o det går hur bra som helst se bara till att maten e kall när du skrivar på locket o ställer in det i frysen. smidigt, tar bara fram på morgonen o på middagen e det tinat o färskt inte som burkar man köper

• 83an

Så om man inte fyller dem helt och ser till att maten är kall när jag fryser den, så ska det gå bra?

• Göteborgstjej

Jag fryser alltid i glasburkar. Ibland är inte maten helt kall heller, men det har aldrig varit några problem. Lämna bara ett par cm luft längst upp i burken!

• jessie79

Ja jag använder oxå såna. Men jag ställer in burken utan lock o när den har stått en stund o blivit kall eller fryst så sätter jag på locket.

• MSJ

Jag fryser in barnmaten i plåtar med muffinsformar.
    Det finns både stora(2dl) och små(1dl).

Svar på tråden Kan man frysa i...