Kan man frysa i...
Om man gör egen mat kan man frysa den i glasburkar som man köpt barnmat i?
Eller hur fryser ni potionerna till de små?
Om man gör egen mat kan man frysa den i glasburkar som man köpt barnmat i?
Eller hur fryser ni potionerna till de små?
Glas i frysen...risk att det går sönder.
Jag fryste in i små fryslådor.
Glas spricker i frysen
jo det kan man men se till att den inte är full då maten sväller när den blir fryst. Men det är nog bättre att frysa in i plastpåsar.
När min Isak var liten och bara åt smakportioner så frös jag in portionerna i såna där so an fryser isbitar i. Det var bara att klämma ut som en isbit och sedan värma. När han blev större och det handlade o större portioner så frös jag i små matlådor eller andra plastskålar.
Jag fryser i burkarna. Det är inte många dagar de står i frysen.
Ja det kan man.det gör jag o det går hur bra som helst se bara till att maten e kall när du skrivar på locket o ställer in det i frysen. smidigt, tar bara fram på morgonen o på middagen e det tinat o färskt inte som burkar man köper
Så om man inte fyller dem helt och ser till att maten är kall när jag fryser den, så ska det gå bra?
Jag fryser alltid i glasburkar. Ibland är inte maten helt kall heller, men det har aldrig varit några problem. Lämna bara ett par cm luft längst upp i burken!
Ja jag använder oxå såna. Men jag ställer in burken utan lock o när den har stått en stund o blivit kall eller fryst så sätter jag på locket.
Jag fryser in barnmaten i plåtar med muffinsformar.
Det finns både stora(2dl) och små(1dl).