Mammaenkät på BVC???
Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga detta men saken är den att vi var med våran bebis på 2 mån kontroll idag och allt var bra men precis när vi skulle gå så stack sköterskan åt mig ett papper eller nåt formulär att fylla i där frågorna handlade om man var lessen eller som vanligt typ, sista frågan var om man tänkt skada sig själv!!! Men jag fick inte nåt grepp om vad syftet var med frågorna för allt gick så snabbt och jag var så stressad för jag fick sitta i korridoren och fylla i medan de tog in nästa familj. Är det nån av er andra som fått fylla i nåt formulär eller gå på nåt sk mammasamtal på BVC och vad var syftet med det???
Är det för att "kolla en" om man är en deppig morsa eller vad? Klart som 17 att man fyller i att man är håglös och trött och orolig ibland med en liten småtting på 2 mån som är uppe dygnet runt. Ska de verkligen så lättvindigt kunna bedöma genom 8 frågor om jag är förlossningsdeppig eller "bara småbarnsförälderstrött"? Jag frågade men fick inte nåt svar för som vanligt är de så stressade på BVC. Är mest nojjig och rädd att de ska tycka att jag är en dålig mamma om jag svarat "fel".
Tacksam för synpunkter och så för jag har inte hört nånstans att man ska fylla i nåt sånt här formulär. Mammasamtal har jag hört talas om men då sitter man ner och pratar o fyller inte i nåt papper på 2 min som man får lämna i dörren när man går.