• Petra S H

tips

Hej på er!

Jag är bara tvungen att skriva av mig lite grann...

Kan inte ni känna er lite avundsjuka när ni får se andra som är gravida? T ex tjejer som berättar att "det tog bara tre månader att bli gravid!" Jag har försökt i snart ett år att bli gravid (dock ett missfall i v. 12) och kan känna att det är så orättvist att jag inte är med barn. Flera av mina närmaste kompisar och tre på min gata har precis fått, så det känns lite tufft. Jag missunnar inte någon på något sätt att vara gravid/ha nyfödda, jag blir bara så ledsen och undrar när det ska bli min tur.
    Är det någon som har något tips på vad man kan göra för att hjälpa naturen på traven? Hur länge ska man ha försökt skaffa barn utan resultat för att få hjälp? Vad är pergo? Är det hormoner? Hur får man det i så fall?
    Tacksam för svar, hälsningar Pyret

• Svar på tråden tips
  • Snuttarna

Pergo får du av läkare ifall att du har problem med ägglossningen. Ni bör starta en utredning för att ta reda på varför ni är barnlösa. Ring till kvinnokliniken/gynmottagningen och beställ tid, det kan vara kö så ring snarast. Det måste ha gått 12 månader efter mf, men det går alltid att ringa för att få lite info.

Lycka till!

/Snuttarna ~ ÄP 12 maj / ET 15 maj ~
  • Flisan79

Hej Petra!

Här är alla olika preparat som jag kan komma på:
    Zink + folsyra
    Mitt val kvinna + apriforce
    efamol
    Melbrosia
    Kalk
    Bidrottninggele
    B 12 + B 6
    Omega 3
    Rosenrot
    PrimulatNor(Ska hjälpa ägget att fastna)

Till Mannen:
    Zink + E-vitamin

Andra tips:
    Inga varma bad för varken din man el dig
    Inga antiinflamatoriska läkemedel typ Ipren
    Samlag inte oftare än var annan dag(bättre spermier så)
    Orgasmmetoden
    Ligg på rygg och ligg kvar ca 15 min, gärna med en kudde under rumpan.

Hoppas något hjälper er, kram.

• camben

Orgasmmetoden??? Vad är det

• Flisan79

att båda får orgasm samtidigt...lite knepigt men kvinnans orgasm hjälper mannens spermier upp genom livmodern

Svar på tråden tips