• Sailor

Ont i magen, snart 6 v efter förlossning

Jag har ont i magen och det är nu sex veckor efter min förlossning. Dels har jag haft ont ganska högt upp på vänster sida och dels har jag nu börjat få som mensvärk. Är det någon som känner till vad detta kan vara?

• Svar på tråden Ont i magen, snart 6 v efter förlossning
  • Sailor

men är inte det lite tidigt? jag har fortfarande avslag..när ska man få tillbaka mensen då?

• myspysan

Jag hade småont till och från i ca 3 månader, inget fel sa de på mvc. Ibland högg det så mycket och smärtsamt att jag inte kunde räta på mig.
    Ring mvc och prata med dem om du är orolig.

• myspysan

Jag hade avslag, blödningsfri i 1 dag, aedan kom min mens.

• pofia

Kan det inte vara livmodern som drar ihop sig forfarande?!

• Sailor

kan man verkligen ha eftervärkar så här långt efter förlossningen? känns som om jag blivit så smärthärdad efter förlossningen så jag inte vet hur ont det ska göra för att nåt ska va fel...

• Starkast

Det kan vara tarmarna som spökar. Det tar ett tag innan de hittat sina rätta platser igen.

Mensvärken kan sitta i. tänk på att det är mycket som händer där inne i magen. vissa kvinnor känner ju av mer än andra. Sen har kroppen sitt smärtsystem som är svårt att förstå sig på. Man kan känna smärta länge, just för att kroppen är van att känna smärta och tar lite tid på sig att förstå att det faktiskt är klart nu!

• Starkast

Har du feber? Isåfall kan det vara en livmoderinfektion. Men utan feber är det nog ingen fara.

Svar på tråden Ont i magen, snart 6 v efter förlossning