Rätt an nån annan ska hinna före med bebis..
Hej.
Är så fånig men måste skriva av mej lite. Vi kämpar ju för att få barn, förhoppningsvis framme i kön i höst. Nu är det så att min killes storebror(äntligen) fått en flickvän sen ett halvår tillbaka. Han är ju äldre än min sambo även om jag är äldre än storebrodern. (min sambo är 3 år yngre)
Flickvännen har ett barn sen tidigare som är några år gammal.
Jag står nära mina svärföräldrar o vi tycker mkt om varandra. Har ingen egen pappa och min mamma bor långt bort så det har liksom blivit en liten extrafamilj.
De vill ju såklart jättegärna ha barnbarn och sörjer med oss.
Men nu är det så att i stället för att slappna av helt och tycka att det är jättekul att brodern fått en flickvän, som dessutom är jättetrevlig, så oroar jag mej att de ska bli med barn...! Typ: det var inte planerat mm mm.
Eftersom hon redan har barn innan så går det (förmodligen) lätt kanske.
Och jag vill inte det! Min sambo tycker jag är urlöjlig, men det skulle vara värsta mardrömmen för mej.
Både att det skulle vara jättejobbigt att ha en "oplanerad" graviditet så nära på OCH att de i så fall skulle få första barnbarnet i "min" familj..
Hur hanterar ni sådana situationer- man vill ju vara så glad för sina nära o kära när de blir gravida o får barn, men det är så svårt ibland!
Bästa vännen började planera efter mej och nu har hon 2 barn och jag har ju såklart inga ännu- men henne tycker jag inte det är ett dugg jobbigt med, bara jättekul att hon har barn.
Men lite samma med mina 4 småsyskon, de är ju mellan 19 och 29 och jag skulle nog tycka det kändes jättejobbigt om det började planera barn nu och lyckades direkt... FÖRE mej!
Hatar att jag känner så här, vad ska jag göra?