• Frida77

Ont i ryggen när jag sover

Är det någon som har tips på vad man kan göra mot ryggont när man sover? Jag vaknar alltid mitt i natten av att jag har sån fruktansvärd smärta vid vänster skulderblad. Vad beror det på? Är det bebisen som trycker på nåt revben, eller?
    Det enda som hjälper är att bunta upp kuddar och sova i sittande ställning, inget annat går för sig. Så vad gör man?

• Svar på tråden Ont i ryggen när jag sover
  • fiiia

har samma problem som du... jag har normalt ont i ryggen när jag inte e gravid o nu e det ännu värre....vaknar med värk i axel, skuldra och nacke......
    ett tips e att köpa en tjock skumgummimadrass tex på jysk o sen lägga kudde under vänster arm om man ligger på höger sida tex... det borde nog funka.....
    hoppas det blir bättre snart för dig :)

• Höstbebis

Samma problem här. Jag har en kudde mellan benen och jag tycker att det hjälper. Prova dig fram med att lägga kuddar där det känns bra.

Hoppas på bättre sömn!

• turia

nu ikväll har jag besvär med denna skulderbladsvärk...så mysko..
    V 25

• ims8

det enda som hjälpte mig var att bulla upp och sova halvsittandes
    nu i slutet när bebisen sjunkit kan jag sova normalt igen!

• malinda1970

Samma här vad gäller ryggen...Det enda som hjälper är att ligga på sidan med en kudde bakom ryggen, en kudde under magen samt täcket mellan benen och sedan som pricken över i massor med kuddar under huvudet så jag kommer upp...Annars har jag halsbränna som aldrig tar slut...Herregud...Att sedan behöva stiga upp en gång i timmen för att kissa och så börja samma procedur igen för att lägga sig tillrätta...Nätterna känns som en komedi här hemma...Vet inte ritkigt om man skall skratta eller gråta åt eländet...Men det kommer ju något gott från alltihop till slut...:)

• meya

Jag får så fruktansvärt ont i ryggen på nätterna, precis som Frida77 beskriver... Ont i ena skulderbladet. Jag har kommit fram till att jag, pga min kraftiga svank, enbart belastar den delen av ryggen... Nästan som att jag skulle ligga i nedförsbacke eller nåt. Får halvsitta och sova så går det bättre. Ringde bm, och hon vill skicka mej till en sjukgymnast. Hon tror inte att det har med graviditeten att göra... Vad tror ni?

Svar på tråden Ont i ryggen när jag sover