• Leah

liten knöl på magen......?

Jag har upptäckt att jag en bit under naveln till vänster har en lite knöl. Den syns inte utanpå, men om man klämmer där försiktig känns det ungefär som en gigantisk finne, det ömmar ganska rejält. Trodde först att det var bebisen, men det verkar inte så, för det är kvar på samma ställe hela tiden. Upptäckte den i går kväll. Har i och för sig klämt lite på den men det ömmar mer nu, fastän jag inte rör den.
    Har tid hos BM på fredag, men det känns så långt dit......
    Nån som känner igen detta?

• Svar på tråden liten knöl på magen......?
  • Moster

Det tror jag är ett navelbråck. Bråck är när bukhinnan är för svag så att tarmarna kommer fram. Detta är väldigt vanligt när man är gravid. Fråga du din bm på fredag så kommer det nog att gå bra. Inget farligt.
    Lycka till

• fiiia

jag har åxå fått lite skumma knölar... fast på smalbenet...
    först fick jag en på vänster och sen försvann den o då fick jag nått på höger....
    fattade ingenting, sen försvann det bara över en natt...
    massa saker händer juh i kroppen just nu... men ring din bm om du e orolig det e juh trots allt det bästa...
    Det bästa som finns e att få höra att det "e ingen fara" :)
    kram kram

• Leah

Tack för era svar! Jag ska ta och ringa BM i morgon för säkerhetsskull, slipper jag gå och fundera på vad det är. Man blir lätt lite nojig.......
    /Leah

• fiiia

d tycker jag du gör rätt i.. men glöm inte säga vad det är fö nått... så man vet om man får det eller nått...
    kram

• Leah

Jag pratade med BM igår, hon kunde inte säga vad det var, men jag ska dit på koll på fredag så då kommer hon att kolla upp min lilla knöl. Trodde dock inte att det var något "farligt", kanske en muskelknuta eller fettknöl. Som man inte är nog knölig redan..... Återkommer med diagnos!

• Leah

Var hos BM idag, men hon kunde inte säga vad det var. En annan BM klämde också på min mag-knöl, men hon visste inte heller. Ska på nått slags specialultraljud om en vecka hos en läkare, får se om han kan svara. Troligtvis är det inget allvarligt, men det är klart man undrar vad det är! Skönt att man får det utrett.

• Nanna

Jag har haft 3 sådana knölar,,,,och har fått ta bort dem under lokalbedövning,,,de har till slut blivit jätteinfekterade o blivit alldeles blåa...På mig var det inflammation i underhudens fettvävnad..
    Ärftligt, men ofarligt!

• Rebekka

Kan vara en fettknöl och de ligger ju i huden, medans bråk beror på att det är bråck i bukväggen och tarmen fastnar och kan klämmas in i hålet. Alla knölar ska undersökas av läkare så du bör nog knalla ner till vårdcentralen och be om en undersökning och inte vänta på ultraljudet.
    Lycka till

• fiiia

leah.....
    hur gick d för dig????

• Leah

Jo, det är antagligen en muskelknuta som är helt ofarlig. Om den fortfarande finns kvar efter det att bebisen tittat ut ska jag bli undersökt igen. Just nu känner jag inte av den alls eftersom min mage är så himla stor och hård.....!

*kram*

• fiiia

va bra att det inte va nått allvarligt :)
    *kramen*

Svar på tråden liten knöl på magen......?