• äntligenbebis

Lite akut om autosvar i Outlook

Hej
    Sitter och sliter mina hjärnceller över hur jag löser det med autosvar o Outlook? Är det genom regler för e-post-svara med meddelande etc? Vad som händer är att autosvaret går iväg först då jag hämtar hem mailet och dt är ju just det jag inte kan...??
    Hur göra?
    Snart galen..*ler*

• Svar på tråden Lite akut om autosvar i Outlook
  • Ofelia

Förstår inte riktigt... om du inte kan skicka och ta emot mail så kan du ju tyvärr inte heller skicka autosvar...

• äntligenbebis

Jo men det kan jag.!
    Kruxet är vi regler för meddelande att det blir markerat att autosvaret ska gå efter att medd hämtats..När jag inte är på plats kan jag ju inte hämta medd-det är ju liksom hela vitsen med alltihop..*ler*

• Ofelia

Har du en äldre Outlook (ex 2000)? För i Outlook 2003 finns en frånvarohanterare för autosvar under Verktyg. Om du har älre Outlook måste du tyvärr göra dessa inställningar via ett web-konto. Vem är din e-postleverantör?

• Ofelia

Precis som du skriver kräver regelguiden att datorn och Outlook är igång för att fungera... De flesta internetleverantörer har dock möjlighet att kontollera mail direkt via nätet, sk web-mail. Och där kan man oftast ställa in ett autosvar som varken kräver att Outlook eller datorn är igång. Har du ex Tele2 så är adressen webmail.tele2.se. Där loggar du sedan in med din e-postadress och lösenordet till ditt konto. Om du försöker göra inställningarna på jobbet borde du inte ha ett så gammalt Outlook-program som 2000, då borde din arbetsgivare kunna hjälpa dig. Lycka till!!!

• äntligenbebis

Tack-då tror jag att jag har läget under kontroll..*ler*

Svar på tråden Lite akut om autosvar i Outlook