• TheReLe

ni med mörkhyade barn, smörjer ni in dem solskyddsfaktor innan ni går ut och regelbundet under utevistelse?

vi bodde ju ett tag i spanien och där vart det lite svårt att hitta bra solskydd, men vi behövde ju ett till stranden så tillslut fann vi ett apotek som hade för barn just...

Men hur försiktig ska man vara, Rebecca mörknar oavsett så fort det blir ljusare ute. Att jag smörjer innan dagis bör väl räcka och om vi går ut på e.m , att jag smörjer ytterligare en gång till?

• Svar på tråden ni med mörkhyade barn, smörjer ni in dem solskyddsfaktor innan ni går ut och regelbundet under utevistelse?
  • Michanna

Även mörkhyade kan bli brända...
    Så det gäller att smörja barnen.särkilt nu när första solen börjar komma. När dom fått solbränna. ( en mörkare hy. ) desstomindre behöver dom smörjas. Kanske inte med lika stor solskyddsfaktor såsom för vuxna...
    Jag smörjer bara mina barn en gång om dagen just nu. Annars har jag på tunnare långärmade tröjor på dom istället..
    Typ skjortor...
    Dottern blir brun som en pepparkaka och behöver sällan smörjas,hon bränner sig inte lätt.henne smörjer jag med solskyddsfaktor 4.
    Erik älsta sonen smörjer jag med solskyddsfaktor 40 då han är så ljus.. Han kan behövas bättras på om vi är ute mycket..
    Thomas. Yngsta har jag inte smörjt alls. pga åldern. HAn har oftast långärmad body och tunnare byxor i vagnen samt solhatt..

• Eli

Jag smörjer min dotter med spf 30. Annars skulle hon lätt bränna sig på kinder, axlar, nacke, m.m- Nu är hon dock lite brunare så det kanske blir lite mindre spf senare, å andra sidan så skadar det ju inte - är bara fysikaliskt filter.

• Jennie med ie

Ja, ska han vara ute längre stunder på sommaren så smörjer vi in honom. Han kan bli lätt röd....

Svar på tråden ni med mörkhyade barn, smörjer ni in dem solskyddsfaktor innan ni går ut och regelbundet under utevistelse?