• Jessi74

Ångrar man att man slänger Bra böckers lexikon?

Det är från början av 90-talet när man fortf slog upp saker i böcker istället för att leta på internet.

• Svar på tråden Ångrar man att man slänger Bra böckers lexikon?
  • Danbala

Har man verkligen ont om plats så är det bättre att skänka det vidare eller slänga det, tycker jag. Men det är mycket för att jag själv mår mycket bättre nu när jag inte längre håller på och sparar saker "för säkerhets skull".

Hade det inte varit några platsbekymmer hade jag nog behållt det så länge.

• Jessi74

Det är ju just det att det tar såå mycket plats plus att jag ju aldrig kollar i det.

• Apif la deuxième

SLäng inte!

Är det en bok, eller en hel serie med 10-15 böcker?
    Om du inte vill ha kvar det själv, ge det isåfall till en skola eller nåt sånt.

• Jessi74

Det är en komplett serie. Hade iofs tänkt ge till 2nd hand kanske. Några sidor har dottern rivit sönder lite så man kan ju inte sälja den.

• Apif la deuxième

Det finns säkert någon som vill ha serien!
    Den har ju kostat tusentalskronor som ny, tänk så synd det vore att bara slänga den..

Jag gillar dessutom lexikon i bokform, ibland brukar jag bara sitta och bläddra i dem på måfå bara för att lära mig nåt nytt och så.

• Jessi74

Kanske ska prova sälja den då. Tror inte jag ska ha kvar den iaf.

• NoomiNoomi

Biblioteken är tacksamma för böcker om man skänker de iallafall här i Kalmar där jag bor.

• KidsensMamma

jag kastade min serie o den var hel o komplett fick inget för den ingen ville ha

• KidsensMamma

jag kastade min serie o den var hel o komplett fick inget för den ingen ville ha

• Vanja Jumper

GE bort dem inget värde.

Svar på tråden Ångrar man att man slänger Bra böckers lexikon?