• Umbra

Gravid och ännu inget illamående....

Är visserligen väldigt tidigt gravid (v.5+0) idag, men jag oroar mig eftersom jag inte mår illa alls!
    Har andra symtom, som enorma bröstspänningar, (riktigt ont, har svårt att ligga på mage) känner mig varm hela tiden, och lite trött. Har hört att det är större risk för missfall om man inte mår illa så jag skulle vilja fråga er som varit gravida om ni alla mått illa, och när i grav. det i så fall började/slutade! Jättetacksam för svar.

• Svar på tråden Gravid och ännu inget illamående....
  • Umbra

Puffar upp... Någon...snälla?

• kalaskulan

Jag har mått jättebra under min graviditet, så det är bara att tacka och bocka
    lycka till med magen!
    Lyckokramar

• Nikki75

Nej, nej, nej, nej. Det du hört ang. illamående är fel. Det är inte alls större risk för missfall om man inte mår illa. Heldumt! Det ska du över huvud taget inte tänka på. Gläd dig över det lilla livet som finns i din mage istället. När man är med barn är det lätt att oroa sig för en massa saker, (är själv likadan) men allra oftast oroar man sig i onödan. Jag har inte mått illa i början under någon av mina graviditeter och det har gått jättebra. Däremot har jag haft andra symptom just som du beskriver med brösten och så där. Vissa människor mår inte illa och vissa mår helkass under hela graviditeterna. Det kan vara ärftligt, men kan vara olika ändå sa min barnmorska. Så var du glad att du slipper illamåendet. Det är inget att längta efter, eller hur? Fundera inte mer på det nu. Kramar från Jenny.

• Amper

I mycket information som jag läst på nätet så står det att illamåendet oftast börjar i v7 - v8. Så du ska inte oroa dig! Sedan är det faktiskt så att bara 50% av alla gravida faktiskt mår illa! Själv är jag i v8 och började må illa i slutet av v7. Hade hoppats att jag skulle slippa...

• Umbra

Det låter ju otroligt skönt... Inget illamående alls alltså?

• Alfonz

Hej där!

Du ska vara glad att du inte mår illa ju =) Det är inte alla som gör det. Själv mådde jag pyton i ungefär 2 veckor och sedan dess har jag mått prima, är nu i slutet av vecka 38.

/Kramiz A (37+6)

• Autumn

Jag har inte mått illa en sekund under min tidiga graviditet! Däremot nu sista veckorna har jag kännt mig lite illamående till och från. Jag har också läst att mammor som inte mår illa löper större risk för missfall, men du får inte tolka det som att ALLA som inte mår illa får missfall! Jag har klarat mig hittills (är nu i v 39)

Man brukar säga att en tredjedel mår mycket illa i början, en tredjedel mår illa, och en sista tredjedel mår inte illa alls. Bara att gratulera om du slipper det, för så skoj verkar det inte vara!!

Kramiz Autumn

• Papagena

Jag har inte mått det minsta illa (nu i v 13) och är bara glad och tacksam för det. Spända bröst och spänd mage har varit nog för mig och nu tror jag dessutom att jag går upp i vikt för snabbt eftersom jag tycker jag är hungrig jämt och efter sommaren väger bra mycket mer än jag brukade. Om illamåendet så har jag tänkt att det nog är trösterik skrock för de som mår illa (att "det blir i a f inte missfall") ungefär som att man blir rik om det regnar i brudkronan. Barnmorskan har varit noga med att poängtera att man inte är mindre gravid bara för att man inte mår illa - och det är ju det viktigaste! :)

• Lena24

Håller med dom andra, du behöver inte oroa dig! Jag är i v 21 nu & har inte mått illa nånting! Har inte ens varit öm i brösten! Lycka till!

• lurksmulan

Jag mådde illa och spydde fram till ungefär v. 18. Har gått ner 8 kg i vikt och kan från djupet av mitt hjärta säga att du ska vara tacksam för att du inte mår illa!

Svar på tråden Gravid och ännu inget illamående....