• Fru B

Kliar stygnen efter förlossningen?

Hej,

Flyttar över hit eftersom min lilla tjej föddes förra veckan, 31 augusti.

Nu undrar jag om ni tycker att era styg kliade i underlivet efter förlossningen? För några dagar sedan tyckte jag att det började klia och jag tror att det kan vara stygnen, men jag är inte säker, har aldrig sytt förut. Jag sydde 2 stygn, om det nu spelar någon roll...

Ha det bra alla föräldrar!

Kramar Fru B

• Svar på tråden Kliar stygnen efter förlossningen?
  • mamma2004

jag sydde två stygn inuti... Tyckte inte att de kliade, men så trillade de av rätt tidigt oxå. Efter en vecka!

• ebben

Ingen aning,fast jag blev sydd rätt mycket... Födde i juli och nog kliade det en aning,men det var ju så varmt också så jag tänkte att det kunde bero på att jag blev svettig...

• lovisag

mina stygn kliade ibland, det kan nog klia då det läker !

• Linah

jag blev sydd mycket
    och jag tyckte det kliade något fruktansvärt sen när det började läka

• eccobell

Bruk r det inte klia i sår när dom läker? JAg blev akutsnittad och mitt sår kliade rejält.

• wozzgirl

Jag blev snittad och mina stygn kliade litegrann.. men det var senare, flera veckor efter snittet, men det är ju så olika.

• Shannara

Här har de kliat efter alla tre förlossningar... Ett snitt, två vaginala... Sydd med ett par tre stygn efter de "vanliga" förlossningarna...

• smuliosen

ja jag tyckte att dte kliade jätte mycket. men det var ju för att dte läkte...

• ladyhawk

Hur höll ni er rena efter förlossningen? Min kompis sa att hon var så öm att hon knappt kunde använda toalettpapper...

• Annki

blev ordentligt ihoptråcklad och det kliade som sjutton när det läkte. Tog ca 6 veckor innan trådarna hade försvunnit. Då slutade det klia.

• niclina

man fick ju torka försiktigt så gick det bra, stå i duschen o skölj med vatten det gör inte ont.

• ladyhawk

Dum fråga kanske, men...

Den här förberedelsoljan från Weleda (som man använder för mellangården innan förlossningen), kan man smörja med den för att underlätta läkningen?

Svar på tråden Kliar stygnen efter förlossningen?